مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات ومشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خبر داد: با ارائه برنامه‌های پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال و همکاری محلات تهران می‌توان از حوادث جسمی و روحی ناشی ازبرنامه‌های چهارشنبه آخرسال پیشگیری کرد.
کد خبر: ۶۵۶۲۲۹

حسین زارع‌صفت با اعلام این خبر افزود: با توجه به نقش شهرداری تهران در مباحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی والبته لزوم پیشگیری از حوادث جسمی و روحی ناشی ازبرنامه‌های چهارشنبه آخرسال، شورای عالی فرهنگی – اجتماعی، این سازمان رفاه را موظف کرد که در راستای این امر اقدامات و فعالیت‌هایی را اجرایی کند.
وی ادامه داد: بنابراین تفویض اختیار، اداره پیشگیری‌و ارتقای سلامت اجتماعی سازمان با همکاری پلیس پیشگیری معاونت اجتماعی ناجا و معاونت اجتماعی پلیس تهران بزرگ، محصولات نرم‎افزاری دریافت کرد تا با استفاده از این اطلاعات و همکاری واحد سمعی- بصری روابط عمومی، لوح‌های فشرده آموزشی و اطلاع‌رسانی را تولید کند.
زارع‌صفت اضافه کرد: این لوح‌های فشرده با توجه به رده‌های سنی مختلف کودکان و نوجوانان تهیه شده تا در مقاطع مختلف تحصیلی (۳فیلم برای ۳رده) و در سطح مدارس تهران به نمایش گذاشته شود. مدیرعامل سازمان رفاه یادآورشد: قرار است این فیلم‌ها در مدارس، سراهای محله و... به نمایش گذاشته شود.
وی همچنین از چاپ بروشورهای آموزشی برای خانواده‌ها تحت عناوین «مهارت مراقبت از فرزندان»، «والدین و چهارشنبه سوری» و... خبرداد و گفت: چندین پیام مکتوب برای اطلاع‌رسانی همگانی و نصب در سطح معابر شهر به عنوان بنرهای آموزشی نیز در دستور کار است.
زارع‌صفت از همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو درراستای آموزش همگانی پیشگیری از آسیب‌های چهارشنبه آخرسال نیزخبرداد و تصریح کرد: با توجه به اینکه مترو یکی از مراکز پرتردد و البته تاثیر‌گذار اجتماعی است، طبق دستور شورای عالی فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران این مجموعه نیز در راستای مباحث آموزشی، اطلاع‌رسانی و پیشگیری با پخش فیلم‌های آموزشی سازمان رفاه را همراهی خواهد کرد.
وی اظهارکرد: امیدواریم که با توجه به برنامه‌های درنظر گرفته شده برای چهارشنبه سوری که در ماهیت «محله محوری» و با همکاری ۳۷۴ محله تهران ارایه خواهد شد بتوانیم در کاهش حوادث و پیشگیری از آن‌ها اقدامات موثری انجام دهیم.|شبکه ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها