مردی نانوا که حین درگیری با جوانی سبب قتل او شده بود با تایید حکم قصاص از سوی دیوانعالی کشور به اجرای حکم نزدیک شد. این مرد نانوا در بازجویی‌ها گفت که از خودش دفاع کرده اما این ادعا مورد قبول هیات قضات قرار نگرفت.
کد خبر: ۶۴۵۳۲۹

جام جم سرا: ماموران پلیس کرج یک‌سال قبل باخبر شدند جوانی به نام پوریا در حالی‌که از ناحیه گردن مجروح شده به بیمارستان انتقال یافته و جانش را از دست داده است. آن‌ها پس از انتقال جسد به پزشکی‌قانونی متوجه شدند پوریا با فردی به نام ایوب درگیر شده و او را با چند ضربه جسم نوک‌تیز زخمی کرده است. ایوب که در نانوایی کار می‌کرد توسط پلیس بازداشت شد. او اتهام قتل را قبول کرد اما مدعی شد قصدی برای کشتن نداشت.
متهم گفت: «چند روز قبل از حادثه پوریا توسط فردی متهم به سرقت شد. او وسایل دوچرخه یکی از همسایه‌ها را برداشته بود. وقتی به صاحب دوچرخه گفته شد دزدی کار پوریاست آن جوان سراغ پوریا رفت و از او خواست تا اموال دزدیده‌شده را پس بدهد.
پوریا گفت سرقت نکرده و آنچه درباره او گفته شده دروغ است اما آن جوان جیب‌های پوریا را گشت و چند قطعه مسروقه را پیدا کرد. چون ما پوریا را می‌شناختیم، فکر کرد ما او را لو داده‌ایم. به همین دلیل از ما کینه به دل گرفت البته پوریا در محل معروف بود و همه می‌دانستند او سارق است.»
متهم در ادامه گفت: «روز حادثه داشتم نان می‌پختم که پوریا به مغازه آمد و اسکناسی هزارتومانی داد و گفت آن را خرد کنم جواب دادم پول خرد ندارم. او که بعد از ماجرای سرقت از من عصبانی بود و فکر می‌کرد آبروریزی کار من بود فحاشی کرد اما با وساطت افرادی که در نانوایی بودند همه‌چیز تمام شد. چنددقیقه بعد همانطور که من مشغول کار بودم دیدم پوریا دوباره آمد. او به داخل نانوایی حمله کرد و من را با باتومی که در دست داشت کتک زد. ما نمی‌توانستیم حریفش شویم و من سیخی را که برای کار استفاده می‌کردم، برداشتم تا جلو واردآوردن ضربات را بگیرم اما ضربه‌ای به گلویش خورد. نفهمیدم ضربه دوم کی و چطور وارد بدن او شد. وقتی دیدیم خون زیادی از بدنش خارج می‌شود او را سوار ماشین کردیم و به بیمارستان بردیم.»
پرونده با اینکه متهم ادعا کرد برای دفاع از خودش به پوریا ضربه زده، با کیفرخواست قتل عمدی به دادگاه کیفری استان البرز فرستاده و شعبه دوم این دادگاه موظف به رسیدگی شد. در جلسه دادگاه بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و اولیای‌دم مقتول نیز درخواست خود را مبنی بر قصاص متهم مطرح کردند، ایوب در جایگاه حاضر شد. او یک‌بار دیگر ماجرای دعوا بر سر اسکناس هزارتومانی را توضیح داد و مدعی شد برای اینکه از خودش دفاع کند چاره‌ای نداشت جز اینکه با وسیله‌ای جلو ضرباتی را که پوریا با باتوم به او می‌زد بگیرد.
سپس وکیل‌مدافع متهم در جایگاه حاضر شد و عنوان کرد با توجه به اینکه مقتول وارد محل کار متهم شده و او را مورد ضرب‌وجرح قرار داده و متهم نیز با سلاحی برابر از خودش دفاع کرده است درخواست دارد ایوب از اتهام قتل عمدی تبرئه شود.
گفته‌های متهم و وکیل‌مدافعش مورد قبول هیات قضات قرار نگرفت و آن‌ها با این استدلال که متهم می‌توانست با توجه به اینکه چهارنفر دیگر نیز در نانوایی حضور داشتند پوریا را به خارج از مغازه هدایت و خلع‌سلاح کند رای بر قصاص صادر کردند.
رای صادره مورد اعتراض قرار گرفت و در شعبه ۳۷ دیوانعالی کشور بررسی شد اما هیات قضات دیوانعالی اعتراض متهم را وارد ندانستند و به این ترتیب پرونده برای گذراندن مراحل قانونی و اجرا به شعبه اجرای احکام کرج بازگردانده شد و در صورتی که متهم موفق به اخذ رضایت از اولیای‌دم مقتول نشود به ‌دار آویخته خواهد شد.|شرق|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها