رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد با هشدار درباره شگردهای گوناگون کلاهبرداری از مردم برای خالی کردن حساب بانکی آن‌ها گفت: شهروندان و کاربران عابربانک‌ها مراقب سوء استفاده‌های گسترده مجرمان و کلاهبرداران باشند.
کد خبر: ۶۱۹۷۶۵
حساب عابربانکتان را دودستی بچسبید!

به گزارش جام جم سرا به نقل از فارس- سرهنگ سید عبدالمطلب مرتضویان افزود: افراد فرصت‌طلب با سوء استفاده از ناآگاهی برخی افراد، آن‌ها را اغفال کرده، به پای عابر بانک‌ها می‌کشانند و از طریق روش‌های مختلف همچون ورود به منوی انگلیسی عابر بانک یا ادعای برنده شدن افراد و واریز مبلغ جایزه، وجوه سپرده آن‌ها را به حساب خود انتقال می‌دهند.
وی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورتی که فرد یا افرادی از طریق تلفن و یا ایمیل تقاضای مراجعه به عابر بانک جهت واریز وجه جایزه به حسابشان را کردند، سریعا مراتب را به پلیس اطلاع‌ دهند و از انجام خواسته آن‌ها خودداری کنند.
مرتضویان تاکید کرد: بهتر است شهروندان هنگام حضور در محل عابر بانک‌ها و انجام عملیات بانکی به نحوی عمل کنند که کسی متوجه رمز عبور حسابشان نشود. همچنین نباید به هیچ وجه رمز عبور کارت خود را در اختیار فروشنده و متصدی کافی‌نت‌ها قرار دهند و فروشندگان نیز موظفند دستگاه کارتخوان را برای انجام عملیات بانکی در اختیار مشتریان قرار دهند تا هر شخص خود برای انجام عملیات دستگاه کارتخوان اقدام کند، نه اینکه رمز را از مشتری بپرسند.
وی تصریح کرد: کاربران به محض دریافت کارت عابر بانک از طریق دستگاه خود‌پرداز نسبت به تغییر رمز کارت حساب خود اقدام کنند تا امکان سوء استفاده از حساب بانکی آن‌ها از سوی افراد فرصت‌طلب ایجاد نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها