• 3 0
  • 0

بیسکویت رژیمی جو

شنبه 16 شهریور 1392 ساعت 07:05
اگر شما هم از آن دسته افرادید که مجبورید غذا‌ها و نوشابه‌های رژیمی استفاده کنید، آموزش طبخ بیسکویت رژیمی بیش از هر کسی دیگر به کار شما می‌آید. طرز تهیه آن را در ادامه مطلب فرابگیرید.

مواد لازم:

آرد گندم: ۱۷۵ گرم، جو پرک پودر شده: ۲۵ گرم، نمک: یک‌دوم قاشق چایخوری، بکینگ‌پودر: ۱ قاشق چایخوری، کره یا مارگارین: ۷۵ گرم، شکر: ۴۰ گرم، شیر: ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری و عسل: ۱ قاشق سوپخوری. 

طرز تهیه:

آرد گندم و پودر جو پرک را با هم مخلوط کنید و سپس نمک و بکینگ‌پودر را به آن بیفزایید. کره را به قطعات کوچک خرد کنید و به مخلوط آرد اضافه کنید. شکر را نیز بیفزایید و کمی مواد را با هم مخلوط کنید. سپس کم‌کم شیر را اضافه کنید و مخلوط را ورز دهید. در آخر، عسل را بیفزایید و نیم‌ساعت به خمیر استراحت بدهید تا دیگر به دست نچسبد. خمیر را با وردنه روی سطح آرد پاشی شده باز کنید و با قالب‌های گرد یا هر قالب دلخواه دیگری آن را قالب بزنید. خمیر قالب زده را در سینی فر چرب شده با رعایت فاصله بچینید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد در طبقه وسط بپزید. بهتر است هنگامی که بیسکویت‌ها را در سینی فر چیدید، با چنگال چند سوراخ روی بیسکویت بیندازید. بعد از این‌که بیسکویت‌ها را از فر درآوردید، آن‌ها را روی توریِ سیمی خنک کنید. 

>> جام جم/ ضمیمه چاردیواری/ معصومه رامشینی‌

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1185567860174120332
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته