• 5 3
  • 0

مادران باردار جگر نخورند

جمعه 13 اردیبهشت 1392 ساعت 12:01
برخلاف تصور مردم که خوردن جگر در دوران حاملگی مفید است، مصرف بیش از حد آن می‌تواند اثرات سوء روی جنین داشته باشد. به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند مادران باردار از خوردن آن اجتناب کنند.
جگر غذای بسیار مقوی است که سرشار از ویتامین A می‌باشد، ولی مصرف بیش از حد آن به علت افزایش میزان ویتامین A که یک ویتامین محلول در چربی است (بیش از00001 UI در روز) می‌تواند باعث نقایص بدو تولد در جنین شود.

پزشکان توصیه می‌کنند که زنان حامله می‌توانند حداکثر یک سیخ جگر در هفته مصرف کنند.

لازم به ذکر است، بتاکاروتن که پیش‌ساز ویتامین A است و در مواد غذایی مانند هویج وجود دارد این عارضه را نداشته و مصرف این مواد مشکلی ایجاد نمی‌کند.

گوشت و لبنیات ضد سرطان سینه

نتایج تحقیقات اخیر نشان داده است که دنبال کردن رژیم غذایی غنی از گوشت و لبنیات، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

این تحقیقات همچنین حاکی از آن است که مصرف مقادیر زیادی از میوه‌ها و سبزیجات که حاوی فیبر خوراکی هستند، خطر بروز سرطان تخمدان را تقلیل می‌دهد.

این یافته‌ها که در مجله بین‌المللی سرطان به چاپ رسیده اطلاعات بیشتری را درباره نقش رژیم غذایی در خطر ابتلا به سرطان در زنان ارائه می‌کند.

از سوی دیگر، پژوهشگران دانشگاه میلان تاکید کردند که مصرف نوشیدنی‌های الکلی خطر ابتلا به سرطان سینه را تشدید می‌کند.

گفتنی است که در زمینه تداخل مواد غذایی و تاثیر آنها روی ابتلا به سرطان‌ها هنوز نکات مبهمی وجود دارد که ذهن پژوهشگران را به خود مشغول کرده است.

همه میوه‌ها را بخورید

میوه‌ها با توجه به تنوع در رنگ، مزه و خواص مختلف، منبع وسیعی از ویتامین هستند، بنابراین خوردن همه آنها برای بهره‌مندی از انواع ویتامین‌ها توصیه می‌شود.

دکتر سیدضیاء‌الدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان این مطلب درخصوص استفاده از همه میوه‌ها برای برخی از بیماران گفت: برخی از میوه‌ها قند بالایی دارند، بنابراین به بیماران دیابتی و افرادی که از رژیم خاصی پیروی می‌کنند، توصیه می‌شود تا مصرف این نوع میوه‌ها را در چارچوب محدودیت غذایی خود بگنجانند.

وی افزود: بیماران دیابتی باید میوه‌هایی همچون انگور، انبه، خرما، موز، آناناس، زردآلو و گرمک را که از قند بالایی برخوردار هستند با توجه به میزان انسولینی که استفاده می‌کنند و با رعایت نظم در برنامه غذایی خود بگنجانند.

این متخصص تغذیه در ادامه افزود: برای مصرف انواع میوه‌ها افراد می‌توانند از سالاد میوه استفاده کنند.

دکتر مظهری در پایان گفت: جهت تهیه سالاد میوه می‌توان از انواع میوه‌ها، دارچین و انواع مغزها مثل فندق و گردو استفاده کرد.

جام جم / چاردیواری

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1029832982183545593
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته