چراغ سبز برای بازگشت به پرسپولیس؛

حقیقی: دلم برای پرسپولیس تنگ شده است

سرمربی تیم کشورمان تاکید کرد ​چهره واقعی تیمش را نشان داده است

پیروزی پرگل ایران بر لبنان

تیم ملی فوتبال کشورمان با ارائه یک بازی شاداب، سراسر تهاجمی و تماشاگر پسند با نتیجه پرگل 5 بر صفر لبنان را در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا با شکست بدرقه کرد تا امیدها به تیم کارلوس کرش زنده شود.
کد خبر: ۵۳۸۹۸۲

پنج بازی بحث‌برانگیز تیم ملی کشورمان در مقدماتی جام جهانی از جمله پذیرش شکست یک بر صفر مقابل لبنان و در مجموع به ثمر رساندن تنها دوگل در آن پنج بازی، بدجوری کارلوس کرش و شاگردانش را زیر تیغ تیز انتقادها قرار داده بود. دیدارهایی که بیش از هرچیز رویکرد نتیجه‌گرا و بازی احتیاط‌آمیز تیم ملی در آن به چشم می‌آمد، رویکردی که به هیچ عنوان نه در شأن تیم ملی فوتبال کشورمان بود و نه مربی بزرگی چون کارلوس کرش!

در چنین فضایی و در شرایطی که برخی مسائل حاشیه‌ای از جمله خداحافظی مهدی رحمتی از تیم ملی اوضاع مبهمی را بر تیم ملی حاکم کرده بود، شاگردانش کرش در بازی دیروز در همان دقایق ابتدایی مقابل لبنان عزم و انگیزه خود را برای پیروزی نشان دادند تا در نهایت با یک پیروزی پرگل، 20 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی با مشاهده روز رویایی تیم ملی فوتبال شادمان به خانه‌هایشان برگردند.

کارلوس کرش در این بازی با میدان دادن به عناصر تهاجمی و خلاقی چون اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد، مجتبی جباری و مسعود شجاعی و سدهای مستحکم دفاعی در میانه میدان یعنی آندرانیک تیموریان و جواد نکونام و همچنین سپردن دو سوی میدان به خسرو حیدری و مهرداد پولادی آماده، عرصه را بر حریف تنگ کرد تا در روز کم‌اشتباه بازیکنان، کارلوس کرش بهترین پیروزی خود را همراه تیم ملی کشورمان به دست آورد.

گرچه جواد نکونام با هت تریک خود یک روز به یادماندنی را برای خود رقم زد، اما ستاره بی‌چون و چرای این بازی اشکان دژاگه، ملی‌پوش ایرانی باشگاه فولام انگلیس بود که یک سر و گردن بالاتر از همه بازیکنان حاضر در میدان نشان ‌داد. او با فرارهای در عمق و دور زدن مدافعان در کناره‌های زمین و ارسال‌های دقیق و پاس‌های کوتاه خود دفاع حریف را عاصی کرد و با ارسال یک پاس گل، دو ضربه پنالتی هم از مدافعان حریف گرفت.

تیم کشورمان در حالی نیمه نخست را با برتری 2 بر صفر به رختکن رفت که نخستین گل را رضا قوچان نژاد در دقیقه 26 به ثمر رساند، جایی که این بازیکن پاس عمقی جباری را به زیبایی وارد دروازه حریف کرد. در آخرین دقیقه نیمه نخست هم خطای مدافع لبنان روی دژاگه از سوی کمک داور پنالتی اعلام شد. ضربه پنالتی را نکونام به زیبایی به گل تبدیل کرد.اما در نیمه دوم تیم ملی که گویی با زدن دو گل انگیزه‌ مضاعفی یافته بود، بر شدت حملات خود افزود و در دقیقه 61 بازی هم دژاگه پنالتی گرفت و حریف ده نفره شد، پنالتی‌ که بازهم نکونام آن را تبدیل به گل کرد. یک دقیقه بعد دژاگه بازهم خوش درخشید و با یک پاس زیبا رضا قوچان‌نژاد را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این مهاجم لژیونر هم دومین گل خود و چهارمین گل ایران را وارد دروازه حریف کند و سرانجام جواد نکونام در دقیقه 80 آخرین شلیک مرگبار را به سمت حریف روانه کرد تا پیروزی 5 بر صفر ایران ثبت شود.

نتیجه‌ای که مسلما هم روی ذهنیت‌های منفی در مورد تیم ملی می‌تواند موثر باشد و هم باور کرش را به شاگردانش برای صعود به جام جهانی بیشتر کند.

نکته تردیدآمیز پیش از آغاز این بازی درون دروازه تیم ملی بود و بیم آن می‌رفت رحمان احمدی که جایگزین مهدی رحمتی شده بود به دلیل کمبود تجربه ملی نتواند آنچنان باید و شاید از پس این مسئولیت برآید. اما احمدی این بخت را داشت در روزی عهده‌دار سنگربانی تیم ملی باشد که بازیکنان سراسر انگیزه و میل به تهاجم داشتند و به لطف بازی بی‌نقص سیدجلال حسینی و پژمان منتظری در قلب خط دفاع، هیچ گاه دروازه‌اش تهدید نشود و او هم ضمن بسته ماندن دروازه‌اش در این پیروزی شیرین سهیم باشد.

تیم ایران در شرایطی خردادماه سال آینده دیدارهای خود را در مقدماتی جام جهانی پی می‌گیرد که روز دوم فروردین ماه 92 در چارچوب مقدماتی جام ملت‌های آسیا مهمان کویت خواهد بود. تیمی که دیروز مقابل میزبان خود تایلند به برتری 3 بر یک دست یافت تا پس از تیم کشورمان در رده دوم جدول گروه دوم این رقابت‌ها بایستد.

پس از پایان این بازی، کارلوس کرش، سرمربی تیم ملی کشورمان چنین اظهار نظر کرد: باید از بازیکنانم برای این بازی خوب تشکر کنم. بازیکنان عملکرد خوبی داشتند. بازیکنان حقیقت فوتبال ایران را آشکار کردند و این چهره اصلی تیم ملی ایران بود. امروز ثابت شد تیم ملی ایران خیلی خوب است و استحقاق حمایت همه جانبه را دارد و اگر این اتفاق بیفتد در جام جهانی برزیل خواهیم بود.

کرش افزود: تنها چیزی که متفاوت بود داوری داشتیم که تصمیم‌گیری‌های درستی داشت. او بدون اشتباه تصمیم‌های درستی گرفت.

سرمربی تیم ملی در مورد استرس و فشار روانی روی بازیکنان گفت: به نظر شما احترام می‌گذارم، امروز بعد از یک باخت بازی کردیم. بعد از باخت به ازبکستان تحت فشار رسانه‌ها بودیم. امروز شاهد پیغامی شفاف از جانب کفاشیان، مسئولان، مربیان و همه ایرانیان بودیم. اگر متحد و یکدل باشیم به هدفمان می‌رسیم. افرادی که دوست دارند به ما بپیوندند به آنها خوشامد می‌گوییم و در خدمتشان هستیم.

این در حالی بود که بوکر، سرمربی لبنان هم گفت: می‌دانستیم کار سختی داریم، اما متاسفانه پنالتی‌های ناحقی گرفته شد. با این حال ایران حقش بود برنده شود و من حرف دیگری برای گفتن ندارم. به ایران تبریک می‌گویم، تیم بزرگ و خوبی است و این برد مبارک‌شان باشد، اما این برد یک هدیه بود.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها