به منظور حضور در رقابتهای دیویس کاپ،

4 تنیسور به مالزی می روند

طاهری: نوجوانان تنیس چشم و امید آسیا هستند

اکبر طاهری، سرمربی تیم تنیس غرب آسیا بتازگی از بازی‌های ویتنام بازگشته است. در این مسابقه‌ها علاوه بر طاهری یک تنیسور نوجوان دختر ایرانی، تیم غرب آسیا را همراهی می‌کرد. صدف صادق وزیری ـ که در رده زیر 14 سال تنیس آسیا به میدان رفت ـ توانست قهرمانی بازی‌های یک و دو نفره را از آن خود کند. طاهری، سرمربی ایرانی تیم غرب آسیا درباره این رقابت‌ها و موفقیت تنیسور ایرانی به جام‌جم بیشتر توضیح می‌دهد.
کد خبر: ۵۳۸۸۰۲

معیاری که کنفدراسیون تنیس آسیا، مربی تیم غرب قاره را با در نظرگرفتن آن معرفی می‌کند، چیست؟

من مربیگری سطح 3 را ـ که بالاترین سطح مربیگری تنیس است ـ دارم. دوره تنیس بین‌المللی را در اسپانیا گذراندم و با توجه به پیشرفت‌هایی که در مربیگری تنیس داشتم از من برای مربیگری در این تیم دعوت شد.

درباره تیم غرب آسیا توضیح بدهید.

تیم غرب آسیا متشکل از تیم‌های ایران، امارات، یمن و سوریه است. چون این تیم‌ها نمی‌توانند به تنهایی در تنیس آسیا شرکت کنند در قالب تیم منطقه غرب آسیا به میدان می‌روند.

آیا به دلیل کیفیت پایین تنیس این کشورها چنین تصمیمی گرفته شده است؟

بله. تنیس غرب آسیا از تیم‌های شرق قاره کهن عقب‌تر است، بنابراین مسابقه‌ها برای تیم‌های غرب در قالب یک تیم برگزار می‌شود.

با این نوع برگزاری بازی‌ها سطح پیشرفت یک کشور در بین سایر کشورها چگونه ارزیابی می‌شود؟

هر گاه دو تنیسور از یک کشور بتوانند در این رقابت‌ها ـ که به عنوان سطح 2 معروف است ـ نتایج خوبی بگیرند با تیم کشورشان به طور مستقل در رقابت‌های سطح یک بازی می‌کنند و نیازی به فرستادن تنیسورهای خود به تیم غرب آسیا ندارند.

از ایران به غیر از صدف صادق‌وزیری تنیسور دیگری هم بود؟

ما در مجموع پنج نفر بودیم و تنها نماینده ایران صدف بود. یک تنیسور از سوریه به ما ملحق نشد.

آنطور که پیداست تنیس آسیا در رده‌های سنی خیلی جدی‌تر از قبل شده است.

دو سال است با چنین روندی روبه‌رو هستیم. من عضویت در کمیته جوانان تنیس آسیا را برعهده دارم و برنامه‌هایی که اجرا می‌شود در جهت توسعه این ورزش در آسیاست. تنیس آسیا به نسبت اروپا و جهان خیلی عقب است و کنفدراسیون تنیس با کارهای پایه‌ای قصد کم‌کردن شکاف سطح آسیایی‌ها را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها