وینفرد شفر ، استقلال را به شکایت تهدید کرد

یک اشتباه تکراری

باشگاه استقلال چاره‌ای جز برکناری وینفرد شفر نداشت. این را مسؤولانش می‌گویند. تاکید آنها این است با توجه به نتایجی که این مربی به دست آورد، باید برکنار می‌شد تا شوکی به تیم وارد شود. در نهایت مسؤولان باشگاه تصمیم گرفتند تا شفر را برکنار و فرهاد مجیدی را جانشین او کنند.
کد خبر: ۱۲۰۴۰۳۰

پیش از برکناری این مربی اما یک نگرانی بزرگ وجود داشت. این‌که نکند مرد آلمانی برکنار شود و به خاطر دستمزد 2/1 میلیون دلاری‌اش از باشگاه استقلال شکایت کند و دردسر بزرگی درست شود. در گذشته فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس چنین تجربه‌ای داشته است. بعد از برکناری مانوئل ژوزه پرتغالی، این مربی را به اردوی پرسپولیس راه ندادند. او هم فیلم گرفت و با همین فیلم به فیفا رفت تا در نهایت بتواند رقم خیلی سنگینی از قرمزها بگیرد. حالا هواداران استقلال نگران آینده باشگاه هستند که مبادا وینفرد شفر هم به فیفا برود و در آینده برای استقلال یک مشکل بزرگ درست کند.
این مربی هم مثل ژوزه به‌صورت هوشمندانه یک فیلم گرفت ولی اگر حداقل یکی از مسؤولان باشگاه استقلال از ماجرای این مربی پرتغالی درس می‌گرفت، اجازه نمی‌داد او در محل تمرین حاضر شود و فیلم بگیرد.
شفر این روزها همچنان در تهران است و استقلالی‌ها در تلاش هستند تا با او قول و قرار بگذارند. وزارت ورزش تاکید دارد که باید این باشگاه به شکلی به توافق دست پیدا کند. در این باره داورزنی، معاون وزیر ورزش هم حساسیتی دارد. وقتی از او در این باره سوال می‌کنیم، می‌گوید: «طبیعتا وقتی یک مربی برکنار می‌شود باید با او توافق شود. ما هم از باشگاه استقلال خواسته‌ایم تا تکلیف این مساله را روشن کند تا مبادا در آینده مشکلی برای استقلال به وجود بیاید. شفر به نزدیکانش گفته اگر بدون توافق از ایران برود مستقیما به فیفا می‌رود. یکی از نزدیکان این مربی با خنده می‌گوید: «آلمانی‌ها را شما می‌شناسید. خیلی سفت و سخت و پیگیر هستند. شفر گفته است اگر لازم باشد به سوئیس می‌رود و جلوی در فیفا می‌نشیند تا چند ماهه حکمش را بگیرد.»
بعضی‌ها تصور می‌کنند مدیریت باشگاه استقلال با این امید که شکایت او به آنها نمی‌خورد این مربی را برکنار کرده‌اند. قاعده این است که بعد از رای کمیته انضباطی فیفا، باشگاه می‌تواند به استیناف هم اعتراض کند. ولی اینها هزینه دارد. شاید فتحی و دیگر مسؤولان استقلال هم تصور می‌کنند با خریدن زمان می‌توانند حداقل شکایت را از دوران مدیریت خود دور کنند و آن را به آیندگان بسپارند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها