در مسیر موفقیت

۷ مهارت برای مدیریت درجه یک استارت‌آپ

استارت‌آپ‌ها شکل جدیدی از کسب‌وکارها هستند که نیروی انسانی از سرمایه‌های اصلی آنهاست. مدیر استارت‌آپ، مغز همه فعالیت‌هاست و عملکردش بر تمام تیم اثر می‌گذارد. تعیین استراتژی، ساختن تیم و مذاکرات سرمایه‌گذاری از کارهایی است که بر دوش مدیر استارت‌آپ است و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کند. برای مدیریت خوب یک استارت‌آپ ویژگی‌های زیر اثرگذار به‌نظر می‌رسد:
کد خبر: ۱۱۹۳۶۰۹

خوب گوش کردن و اهل تعامل بودن: مدیریت خوب وابسته به خوب گوش کردن است. فرقی نمی‌کند مشکلات سازمانی یا ایده‌های مشتریان در میان باشد. یک مدیر با خوب شنیدن و بحث درباره موضوعات می‌تواند مشکلات را شناسایی و حل کند. هرچه تعامل با اطرافیان (همکاران یا ذی‌نفعان) بهتر باشد مشکلات سریع‌تر و راحت‌تر حل خواهند شد.
یافتن یا تربیت‌کردن متخصصان هوشمند: تیم‌های استارت‌آپی معمولا با هزینه محدود شروع به کار می‌کنند. به‌کارگیری نیروهای متخصص که بتوانند کارها را دقیق و با هزینه مناسب انجام دهند ضروری است. هر چقدر مدیر استارت‌آپ در یافتن یا تربیت این نیروها موفق‌تر عمل کند در منابع (مادی و معنوی) صرفه‌جویی کرده است.
برقرارکننده ارتباط خوب میان استارت‌آپ و سرمایه‌گذاران: سرمایه‌گذاری نقشی حیاتی در مقیاس‌پذیری استارت‌آپ ایفا می‌کند. اگر مدیر نتواند سرمایه‌ای جذب کند نمی‌تواند رشدی را برای سازمان رقم بزند. قدرت مذاکره خوب مدیر می‌تواند رشد را سریع‌تر از حد انتظار رقم بزند.
برقرارکننده ارتباط خوب میان محصول و مشتریان: همان‌قدر که جذب سرمایه برای یک استارت‌آپ مهم است، داشتن مشتری نیز اهمیت دارد. بدون مشتری استارت‌آپ دیر یا زود شکست خواهد خورد. منبع اصلی تغذیه استارت‌آپ مشتری است. یک مدیر خوب می‌تواند پل مناسبی میان محصول و مشتریان ایجاد کند.
علاقه‌مند به یادگیری: هر چقدر مدیر به یادگیری علاقه‌مند باشد، تیم پویا و علاقه‌مند به یادگیری‌ای خواهد داشت. مدیر یک استارت‌آپ الگوی دیگر افراد تیم است و فعالیت‌های او بر سایر افراد مشغول در استارت‌آپ اثر مستقیم می‌گذارد.
مسلط به فناوری‌های محصول: مدیر خوب باید نسبت به فناوری‌های استفاده شده در محصول آگاه باشد. به عنوان فردی که محصول را می‌فروشد یا سرمایه جذب می‌کند، تسلط هر چه بیشتر منجر به ارائه بهتر و قوی‌تر خواهد شد. همچنین در جذب نیروها و برنامه‌ریزی برای مسیرهای توسعه‌ای، تسلط مدیر به این فناوری‌ها اثرگذار خواهد بود.
توانایی برنامه‌ریزی و مشخص‌کردن نقاط عطف: هرقدر مدیر یک استارت‌آپ نقشه راه بهتری ترسیم کند و نقاط عطف دقیق‌تری برای رشد مشخص کند، مسیر حرکت برای تیم شفاف‌تر خواهد شد. برنامه‌ریزی با کمک همه افراد و توجه به امکانات رشد در برنامه‌ریزی خوب اثرگذار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها