ژاپنی‌ها مقابل تیم ملی فوتبال ایران چگونه بازی می‌کنند؟

سامورایی بدون شمشیر با پنیر سوئیسی

احسان حاج صفی در گفت‌وگو با جام‌جم از روحیه بالای تیم ملی در آستانه دیدار با ژاپن گفت:

جنگ جنگ تا پیروزی

احسان حاج‌صفی در بازی با چین در ترکیب اصلی بود و واقعا در زمین تلاش کرد. او هم در حمله حضور فعالی داشت و هم در دفاع. احسان در این بازی در پست هافبک دفاعی بازی کرد و خروجی کارش خوب بود. حالا با بازگشت وحید امیری معلوم نیست کی‌روش می‌خواهد چه تصمیمی بگیرد؛ آیا احسان را دوباره روی نیمکت بگذارد یا این‌که وحید امیری را بیرون نگه دارد. احسان که می‌گوید واقعا فرقی ندارد چه بازیکنی در ترکیب ثابت ایران قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۸۷۸۱۸

فرقی ندارد
واقعا فرقی ندارد چه کسی در ترکیب باشد. هدف همه این است که تیم موفق باشد. دیگر یکجورهایی همه برای تیم ملی از خودگذشتگی کرده‌اند. همه فقط و فقط دوست داریم ایران نتیجه بگیرد، حالا هر کدام‌مان در ترکیب باشیم، فرقی ندارد. برای من هم واقعا این مساله مهم نیست. اگر در ترکیب باشم همه تلاشم را در زمین مسابقه می‌کنم و اگر هم نباشم تلاش می‌کنم به بچه‌ها انرژی مثبت بدهم.
باور نکنید
ژاپن ضعیف است؟ باور نکنید. اصلا مگر می‌شود ژاپن ضعیف باشد؟ آنها بهترین لیگ آسیا را دارند. اکثر بازیکنان‌شان هم در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. همین حالا بازیکنانی دارند که در لیگ برتر انگلیس حضور دارند. یکی از بازیکنان آنها در وردربرمن توپ می‌زند. واقعا چطور ممکن است فکر کنیم آنها تیم قدرتمند گذشته نیستند؟ اتفاقا ژاپن با همه قدرت به مسابقات آمده. آنها در همه دوره‌ها با همه قدرت می‌آیند و قطعا کار سختی مقابل چنین تیمی خواهیم داشت.
هر تیم سهم قهرمانی دارد
واقعا در جام ملت‌ها هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. نتایج را خودتان تا اینجای مسابقات دیده‌اید. گاهی تیمی که فکر نمی‌کنید، بهترین نتیجه را می‌گیرد. نمی‌شود از الان گفت کدام تیم قهرمان است. هر تیم به اندازه خودش سهم قهرمانی دارد و این بازیکنان هستند که در زمین مسابقه باید تکلیف را روشن کنند. از سویی بعضی اتفاقات قابل پیش‌بینی نیست.
اشتباه است
فکر کردن به فینال از الان اشتباه است. مگر ژاپن را برده‌ایم که به فکر فینال باشیم؟ خدا را شکر تمام بچه‌های تیم با تجربه هستند. از روز اول جام هم گفتیم که پله پله جلو می‌رویم و تا اینجا هم همینطور بوده است. الان هم تمام فکر و ذکرمان بازی با ژاپن است. ان‌شاءا... این بازی را ببریم تازه به فینال فکر خواهیم کرد.
قول ما
نمی‌توانیم در تیم ملی به مردم قولی قهرمانی بدهیم؛ جز این‌که تا آخرین نفس برای پیراهن ایران می‌جنگیم. می‌دانیم چه لباس مقدسی بر تن داریم. می‌خواهیم تا پای جان برای این لباس بجنگیم. نه من که همه بازیکنان نیز هدفی دارند و می‌خواهیم دل ایرانی‌ها را شاد کنیم. مسؤولیت سنگینی داریم و تک‌تک‌مان این مسؤولیت را درک کرده‌ایم. امیدواریم بتوانیم از پس این مسؤولیت سنگین به خوبی بربیاییم.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها