دکه

جنگ، تلگرام طلایی کارگران و چیزهای دیگر!

نیم‌تای بالای صفحه اول روزنامه‌ها به نوعی تریبون اعلام مواضع و مهم‌ترین بخش یک روزنامه است. در «دکه» نیم‌نگاهی به صفحه برخی روزنامه‌ها داریم و نکاتی را که در مورد آنها به ذهنمان می‌رسد، می‌نویسیم.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۷۰

سوژه روز

سخنان رهبر انقلاب و سخن گفتن از داغترین موضوعات این روزها که بین اهالی رسانه بازتابهای بسیاری داشته، سبب شد روز سهشنبه صفحه یک روزنامهها پروپیمان باشد. با مرور روزنامهها میبینیم تمام روزنامهها بخشی از بیانات ایشان را برجسته کرده بودند.

محسن چاوشی و ماجرای مجوز به آلبوم او هم سوژه دیگر این روزهای رسانهها بوده است. تا جایی که پای «آقای خاص» را به صفحه یک روزنامهها باز کرده است.

دلار و نوسانات آن هم سوژه دیگری است که رسانهها بهطور ویژه به آن میپردازند و تبدیل به سوژه ثابت صفحه یک روزنامهها شده است.

پزشکان بیکارتخوان هم این روزها تبدیل به سوژهای شدهاند که خب رسانهها با احتیاط از آن سخن میگویند.

دریای خزر نیز یکی از موضوعات پرحاشیه این روزها پس از اجلاس سران کشورهای دریای خزر بوده که در شبکه اجتماعی روی آن موجسواری بسیاری شد.

هیچ!

روزنامه «هفت صبح» با ترکیب جالبی از حواشی دلار تصویرسازی متفاوت و البته خلاقانهای را درست کرده تا هم از دلار گفته باشد و هم مخاطب را درگیر ماجرای دلار و حواشی آن کند. اما نکتهای که صفحه یک روز سهشنبه دارد این است که در نیمتای بالا «هیچ» نقل قولی از سخنان روز قبل رهبر انقلاب منتشر نکرده است.

تیتر کارگری!

روزنامه «آفتاب یزد» که از نظر سیاسی وابسته به اردوگاه اصلاحطلبان است و خب طبیعی است که رویکردهای سرمایهسالارانه داشته باشد اما در صفحه یک خود با تیتر «اینجا کارگران با یک میلیون تومان مشغول کارند!» در روزگار تنگناهای معیشتی حرف از کسانی زده که در دعواهای سیاسی هیچ سمتی نیستند و بیادعا کار میکنند ولی سهم ناچیزی از رفاه دارند!

خسته و بیحال

روزنامه «اعتماد» روز سهشنبه و البته نسبتا در یک رویه پیوسته، صفحه یکهای فاقد خلاقیت و بدون جذابیت میبندد، البته توقع نیست که این روزنامه رویکرد «فان» داشته باشد اما اندکی جذابیت بصری مثلا با یک انتخاب عکس خوب میتواند کمککننده باشد.

خط قرمز حرفهایگری

روزنامه «فرهیختگان» در صفحه یک خود تیتر گفتوگویی با مدیر «تلگرام طلایی» را منتشر کرده ولی در روتیتر نوشته که این فرد «خواسته نامش فاش نشود» و این به نظر خلاف رفتارهای حرفهای است که گفتوگویی را منتشر کنیم ولی نامی از فرد گفتوگو کننده منتشر نکنیم!

مبارزه در تیتر

روزنامه «وطن امروز» که یکی از روزنامههای اصولگرا است روز قبل با تیتر کردن آن بخش از سخنان رهبر انقلاب با محوریت مبارزه با مفسدین شاید تنها روزنامهای باشد که این موضوع را تبدیل به تیتر اصلی کرد در حالی که اغلب رسانهها از مذاکره و جنگ تیتر زده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها