تعدادی از مدیران بازداشت شده شبکه‌های تلگرام آزاد می‌شوند

دادستان کل کشور از آزادی تعدادی از مدیران دستگیر شده کانال‌های تلگرامی در روزهای آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۷۶

محمدجعفر منتظری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما درباره علت دستگیری 12 نفر از مدیران شبکه‌های تلگرامی در روزهای پایانی سال گذشته افزود: کانال‌هایی که بسته شد و افرادی که در همین ارتباط دستگیر شدند به تشخیص قاضی پرونده مرتکب اعمال برخلاف امنیت ملی شده بودند که اقدامات مجرمانه‌ای داشتند. وی گفت: برای ما تفاوتی نمی‌کند که این شبکه‌ها به چه جریانی وابسته باشند و دستگاه قضایی طبق قانون عمل می‌کند و هم دستگیری این افراد و هم ادامه بازداشت آنان طبق قانون بوده است و طبق قانون هم ادامه خواهد داشت.

منتظری درخصوص درخواست برخی مسئولان دولتی و مجلس برای آزادی این افراد نیز افزود: در هر حال افرادی که دستگیر می‌شوند خواه ناخواه دوستان و هوادارانی دارند که درخواست آزادی آنان را می‌کنند و دستگاه قضایی سعی می‌کند در روند دستگیری و ادامه بازداشت طبق موازین قانونی عمل کند.

وی اظهار کرد: تحقیقات درخصوص این افراد هنوز به پایان نرسیده است و پیش از پایان تحقیقات، قاضی نمی‌تواند مسائل را به اشخاص و اذهان عمومی نشر دهد و اگر تشخیص داده شد پس از پایان تحقیقات اطلاعات این پرونده به مسئولان داده خواهد شد. دادستان کل کشور و رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه گفت: با توجه به نزدیکی دو انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراها با مصادیق مجرمانه در فضای مجازی برخورد قاطع می‌کنیم و با کسی تعارف نداریم. وی افزود: فضای مجازی، بستری است که اگر رصد و هدایت نشود، می‌تواند فضای جامعه را آلوده و مسموم کند و ما از همه صاحب‌نظران و صاحبان کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌خواهیم فضا را به گونه‌ای فراهم کنند که فضای سالمی ایجاد شود.

نظر دولت درباره بازداشت‌‌ها

در همین حال وزیر اطلاعات درباره بازداشت برخی مدیران کانال‌های تلگرامی گفت: دولت مخالف دستگیری‌هاست و معتقد است این موضوع باید مسالمت‌آمیز حل شود تا مدیران تلگرامی آزاد شوند.

به گزارش مهر، محمود علوی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در مورد تهدید داعش در مورد فتح تهران هم گفت: داعش اگر می‌توانست مقر اصلی خود را که موصل است، نگه می‌داشت، اما می‌بینیم که در حال از دست دادن این شهر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها