معاون اول قوه ‌قضاییه خبر داد

احضار چند عضو صندوق توسعه ملی

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد

فهرست 1500 نفره نجومی‌بگیران

در روزی که مجلس سرانجام یک فوریت طرحی را برای برخورد با حقوق‌های نجومی تصویب کرد، سخنگوی قوه قضاییه از عدم اقدام جدی دولت در این‌باره خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۸۰۳

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با بیان این‌که باز تکرار می‌کنم تا امروز هیچ موردی از ناحیه دولت به قوه قضاییه منعکس نشده است، افزود: از ناحیه دولت به قوه قضاییه منعکس نشده است که آیا در تمام سال‌های اخیر این حقوق‌های چند ده میلیونی یا احیانا پاداش‌های صد، ‌200 یا بعضا بالاتر پرداخت شده، خلاف قانون بوده است یا خیر یا جرمی رخ داده است یا خیر. به گزارش میزان، سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: از ناحیه دیوان محاسبات نیز تا امروز موردی به عنوان جرم به قوه قضاییه انعکاس پیدا نکرده است.

وی با بیان تهیه لیست 1500 نفره نجومی‌بگیران توسط سازمان بازرسی ادامه داد: قوه قضاییه فرصت کافی قائل شد تا هم دیوان محاسبات و هم دولت، کار را انجام دهند و عنوان شد اگر دولت انجام نداد، قوه قضاییه حسب وظیفه قانونی و دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به بررسی مبانی حقوقی این فیش‌ها در دادستانی کل اظهار کرد: دادستان کل کشور نیز کارگروهی را برای بررسی مبانی حقوقی این مساله تشکیل داده تا مبانی حقوقی آن را براساس قانون بررسی کنند و ببینند که جرمی اتفاق افتاده است یا خیر که دادستان کل کشور نیز خدمت رئیس قوه قضاییه گزارش دادند که حتما در مواردی خلاف قانون عمل شده و نیاز به رسیدگی دارد. وی ادامه داد: این گزارش نیز توسط ریاست قوه قضاییه به دادستان تهران ارجاع شده که امیدواریم دادستان تهران بدون اغماض و البته کاملا با دقت و رعایت همه موازین شرعی و قانونی این مساله را دنبال و رسیدگی کند.

اکاذیب درباره حساب‌های قوه قضاییه

اژه‌ای با نشان دادن اسناد وجوه واریزی به حساب قوه در طول سال‌های مختلف به خبرنگاران و بیان این‌که حتی یک سند هم در میان اسناد واریزی به نام شخص نیست و همه اسناد به نام قوه قضاییه است، دست اتهام‌زنندگان به دستگاه قضا را با مدرک رو کرد. سخنگوی قوه قضاییه به تشریح آخرین وضعیت پرونده واگذاری املاک شهرداری هم پرداخت و اظهار کرد: مطابق آنچه از دادسرا به بنده منعکس‌ شده تا امروز 30 نفر در رابطه با این پرونده احضار شده‌اند؛ البته به این معنا نیست که همه احضارشدگان، متهم یا مجرم هستند. براساس گزارش دادستان تهران، تحقیقات و بررسی‌ها در حال انجام است.

طرح یک فوریتی مجلس

نمایندگان مجلس در نشست علنی یکشنبه با 107 رأی مثبت با فوریت بررسی طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور موافقت کردند.سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما درباره این طرح که به امضای 54 نفر از وکلای ملت رسیده، گفت: این طرح بسیار ساده و روان است و سعی خواهیم کرد بزودی جزئیات آن را برای بررسی به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

وی درباره جزئیات این طرح اظهار کرد: هدف از این طرح این است که تمام روزنه‌هایی که به سوءاستفاده و افزایش حقوق‌های دریافتی منجر می‌شود، گرفته شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: همچنین براساس این طرح، بازگرداندن دریافتی‌های مازاد قانونی می‌شود و با کسانی که عمدا این کارها را انجام داده‌اند، برخورد خواهد شد.

آمارهای تازه از حقوق‌های نجومی

قاضی سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه مراسم روز جهانی مبارزه با فساد درباره نجومی‌بگیران اظهار کرد: از همان ابتدا گزارش را به سران قوا اعلام کرده و گزارش نهایی را به دادسرای تهران ارسال کردم. در گزارش اول اسامی 1266 نفر مربوط به 31 استان بود و از مرکز نیز 298 نفر به دادسرا ارسال شده است. در رابطه با شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه‌ها نیز 84 الحاقی گرفتیم و به دادسرا ارسال کردیم که دادسرا نیز در حال احضار است. به گزارش میزان، وی افزود:از همه قوا و سازمان‌ها کمک می‌گیریم و مدارک جمع‌آوری شده را به مراجع مربوطه ارسال می‌کنیم و اگر تخلفی باشد که قطعا هست، از مدیرکل به بالا به نهاد ریاست جمهوری اعلام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها