سردار مبارزه با تروریسم

وقتی نام سردار حاج قاسم سلیمانی به میان می‌آید، پشت تروریست‌ها و حامیان آنها می‌لرزد. فقط کافی است نگاهی به رسانه‌های وابسته به گروه داعش و دولت‌های حامی آن بکنید تا دریابید سردار سلیمانی چطور باعث وحشت آنها شده است.
کد خبر: ۹۵۹۷۰۹

هرچند هر یک از مدافعان حرم، برای تروریست‌ها کابوسی هستند، اما نقش سردار سلیمانی در برقراری امنیت در منطقه کم‌نظیر بوده است. این را هم مردم عراق این روزها به خوبی حس می‌کنند و هم شهروندان سوری که سال‌هاست در آتش جنگی که غربی‌ها علیه‌شان به راه انداخته‌اند، می‌سوزند.

تفکر تکفیری وابسته به وهابیون حجاز، در پی آن بود تا دشمنی تاریخی بخشی از جهان اسلام علیه استعمار غرب را به دشمنی با شیعیان و ایران تبدیل کند تا از این طریق، عربستان قدرت بیابد تا استعماری منطقه‌ای را در جهان اسلام پدید آورد. چنین بود که ریاض از اعتراضاتی ساده در حمص و دمشق، ناگهان جنگی ویرانگر ساخت و مریدان تروریست آل‌سعود را به جان مسلمانان انداخت. این تلاش برای دشمنی با ایران البته به‌جایی نرسید چراکه امروز حتی متحدان غربی ریاض هم به‌خوبی می‌دانند ایران نقش مهمی در برقراری ثبات در منطقه دارد. با وجود این هنوز نظام رسانه‌ای حامی تروریسم کوشش می‌کند با ارائه تصویری مخدوش از تهران در جریان بحران سوریه، افکارعمومی منطقه را دچار انحراف در درک واقعیت کند.

همه این تلاش‌ها درحالیست که در حال حاضر سردار قاسم سلیمانی، نماد یک سردار صلح‌طلب است. تصاویر او در عراق و سوریه درحالی که لبخندی بر لب دارد نشان می‌دهد مردم منطقه تا چه اندازه او را حامی خود یافته‌اند. مهم این نیست که کاخ سفید و کنگره آمریکا درباره سردار مبارزه با تروریسم چه نظری داشته باشد، مهم آن است که این سردار امروز نماد امنیت در جهان اسلام است و این همان نکته‌ای است که غرب آن را برنمی‌تابد.

دو سال پیش سردار سلیمانی گفت که ایران امروز دارای یک قدرت حقیقی است که با همه افسانه‌های تاریخی و قدیمی ایران کاملاً متفاوت است. او توضیح داد که ایران در سوریه پیروز شده و بدیهی است که این پیروزی نه یک پیروزی مادی و نظامی به سبک آمریکا و متحدانش، بلکه پیروزی نمادین در عرصه قدرت نرم است که باعث شده مردم مسلمان منطقه ایران را به‌عنوان ناجی خود در برابر تروریسم به رسمیت بشناسند. این پیروزی، در واقع پیروزی جهان اسلام در برابر دولت‌هایی است که می‌خواستند نقشه اربابان چشم‌آبی خود را در منطقه پیاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها