گیاه معجزه‌گر پیاز و تاثیرات ضدسرطانی

پیاز خواص درمانی فراوانی دارد. این گیاه معجزه‌گر که در رژیم‌های غذا‌درمانی از مهم‌ترین عناصر برای مقابله و درمان بیماری‌هاست کالری کمی دارد و غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست. مطالعات گذشته فواید زیادی را برای این سبزی تند و تیز ثابت کرده‌اند که از‌جمله آنها کاهش خطر برخی سرطان‌ها و کمک به مقابله با افسردگی است. اما یک مطالعه که بتازگی در دانشگاه کوماموتوی ژاپن انجام شد برای اولین بار نشان داد یک ترکیب طبیعی موجود در پیاز دارای تاثیرات ضد‌سرطان تخمدان است.
کد خبر: ۹۵۹۶۴۱

سرطان مخاط تخمدان شایع‌ترین نوع سرطان تخمدان بوده و دارای نرخ مرگ و میر بالایی است. محققان دانشگاه کوماموتو به بررسی تاثیرات یک ترکیب طبیعی موجود در پیاز که ONA نامیده می‌شود بر یک مدل پیش‌بالینی این سرطان در سلول‌ها پرداختند. پژوهشگران ژاپنی پی بردند رشد این نوع سرطان تخمدان پس از معرفی ONA توسط این تیم تحقیقاتی کاهش یافت.

این محققان همچنین دریافتند ONA فعالیت‌های تومورساز سلول‌های سرکوبگر مشتق شده از میلوئید را متوقف می‌کند. افزون بر این ONA تاثیرات ضدسرطانی داروها را از طریق بالابردن توان دارو در مقابله با تکثیر سلول‌ها افزایش می‌دهد.

به گفته محققان ژاپنی مطالعات آنها نشان می‌دهد ONA رشد تومورهای سرطان مخاط تخمدان را با ایجاد اختلال در فعالیت‌های تومورساز سلول‌های میلوئید کند می‌کند. این پژوهشگران می‌گویند ما پی بردیمONA به‌طور مستقیم بر توقف تکثیر سلول‌های سرطانی تاثیر می‌گذارد.

این اولین بار است که تاثیرات ضد سرطان تخمدان ONA، این ترکیب طبیعی موجود در پیاز گزارش می‌شود.

منبع:medicalnewstoday.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها