ردپای حیوان آزاری در اینترنت

خرید و فروش حیات‌وحش در فضای مجازی تنها آسیبی نیست که با استفاده نادرست از فناوری این روزها رشد کرده و آسیب جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست کشور وارد می‌کند، در واقع نبود نظارت بر فضای مجازی و آشفته‌بازاری که برای متخلفان حکم آب گل‌آلود را دارد، بستر لازم برای خودنمایی برخی شکارچی‌نما‌ها یا افرادی که می‌توان آنها را بیماران روانی نیز نامید، فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۸۰۲۰۹

این دست افراد با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از شکنجه حیات‌وحش این روزها روح جامعه را جریحه‌دار می‌کنند؛ آتش زدن روباه، حلق‌آویز کردن توله گرگ، کشتن الاغ با ضربات پتک و بستن سگ به خودرو و کشیدن آن روی آسفالت خیابان فقط نمونه‌هایی است از فیلم‌هایی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و در آنها افرادی با اذیت و آزار گونه‌های جانوری سعی در مهم نشان دادن خود و سرگرم کردن اطرافیانشان دارند.

هرچند چنین اتفاقات ناگواری از سوی جمعیت اندکی در کشور رقم می‌خورد، اما باید هشدار داد که بازنشر و به اشتراک‌گذاری آنها می‌تواند عواقب ناگواری برای کشور در پی داشته باشد، زیرا در کنار مرگ حیات‌وحش و تخریب محیط‌زیست، این عوامل در نهایت روی روابط انسان‌ها با یکدیگر نیز تاثیر گذاشته و خشونت را در بین آنها رواج می‌دهد.

در این بین کاربران فضای مجازی با خودداری از به اشتراک گذاشتن چنین ویدئو و تصاویری می‌توانند مثبت عمل کرده و تاثیرگذار باشند. علاوه بر این آنها با نوشتن پیام و انتقاد مناسب از افرادی که چنین تصاویری را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، برای حفظ محیط‌زیست قدم برداشته و به این شکل در بهبود شرایط به سازمان‌های مسئولی نظیر پلیس فتا و سازمان حفاظت محیط زیست کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها