چگونه اقامتگاه ارزان پیدا کنیم؟

یکی از بزرگ‌ترین افسانه‌ها درباره مسافرت این است که شما حتما باید به شدت پولدار باشید تا بتوانید از همه جای جهان دیدن کنید. این واقعا درست نیست. سفر می‌تواند مقرون‌به‌صرفه باشد اگر بعضی نکات را خصوصا درباره اقامت خودتان رعایت کنید. سفر فقط در صورتی گران تمام می‌شود که شما تصمیم گرفته باشید به یک سفر گران بروید.
کد خبر: ۸۵۹۰۰۱

هتل‌های لوکس معمولا بودجه قابل توجهی برای پوشش تبلیغاتی خودشان دارند. گاهی همین سبب می‌شود که تصور کنیم تنها گزینه پیش‌رو همان‌هاست. در واقع ولی جاهای ارزان و حتی رایگان بسیار زیادی برای اقامت در طول یک سفر وجود دارد. در طول دو سال گذشته، بسیاری از این نوع اقامتگاه‌ها را امتحان کرده‌ام و الان می‌خواهم آنها را با شما نیز به اشتراک بگذارم.

خوابگاه‌های بک‌پکری

بک‌پکر‌ها افرادی هستند که کوله‌پشتی به دوش و به تنهایی سفر می‌کنند. سفر با کمترین متعلقات و البته ارزان‌ترین هزینه. در اغلب کشورهای جهان خوابگاه‌های بک‌پکری یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها برای گردشگرانی است که نمی‌خواهند پول زیادی خرج کنند. در این مراکز، اتاق‌ها اشتراکی است و همین سبب می‌شود هزینه تا حد قابل توجهی پایین بیاید. به طور متوسط در این‌گونه اتاق‌ها بین چهار تا ده نفر ساکن هستند. تختخواب‌ها هم معمولا کوچک و جمع و جور است. کابین‌های کوچک قفلداری برای نگهداری چیزهای باارزش هم به مسافران داده می‌شود. در بعضی از این خوابگاه‌ها یک صبحانه خیلی سبک هم ارائه می‌شود.

علاوه بر ارزان بودن، این خوابگاه‌ها یک فضای بسیار اجتماعی هم فراهم می‌کند تا گردشگرها با هم تعامل داشته باشند. آشپزخانه و نشیمن مشترک هم این تعامل را تسهیل می‌کند. خیلی از خوابگاه‌های بک‌پکری چند اتاق خصوصی هم دارد. این اتاق‌ها برای کسانی تعبیه شده‌ است که میان آن همه جنب و جوش اجتماعی، حریم خصوصی بیشتری می‌خواهند. در انتخاب این نوع اقامتگاه‌ها باید توجه کنید حتما کمد یا کابینت قفلدار برای نگهداری وسایلتان وجود داشته باشد، یک جفت گوشی و یک چشم‌بند هم می‌تواند شما را از شر صدا و نور اضافی دیگران خلاص کند.

به عنوان کسی که تنها سفر می‌کنم، ملاقات افراد جدید و کاهش هزینه‌ها برایم اولویت بالایی دارد. به همین دلیل خیلی از اوقات در طول سفرهایم از این خوابگاه‌ها استفاده می‌کنم. اگر توانایی این را داشته باشید که فقط کمی از حریم خصوصی خود صرف‌نظر و مقداری سر و صدای اضافه را تحمل کنید، خوابگاه‌های بک‌پکری یکی از بهترین گزینه‌هاست. هزینه پرداختی در این نوع خوابگاه‌ها بین 5 تا 20 دلار متغیر است.

مهمانسراها

مهمانسراها معمولا یک اتاق ساده و مقرون‌به‌صرفه را بدون سرویس و مالیات و هزینه اضافه هتل‌های بزرگ فراهم می‌کنند. به نسبت خوابگاه‌هایی که بالا گفتیم، در مهمانسرا یک اتاق خصوصی برای خودتان دارید. طبعا هزینه‌اش کمی بالاتر می‌رود. مهمانسرا‌ها ممکن است آشپزخانه داشته یا نداشته باشد. در مورد صبحانه هم وضعیت همین است.

دسترسی به مهمانسراها معمولا به نسبت خوابگاه‌ها راحت‌تر است. بسیاری جاها ممکن است هیچ خوابگاهی نداشته، اما چند مهمانسرا در دسترس شما باشد. در انتخاب این نوع اقامتگاه اول از همه اتاق را ببینید. به این هم دقت کنید که درها و پنجره‌ها به اندازه کافی محکم و امن باشد. اتاق‌ها در مهمانسراها معمولا بین ده تا 50 دلار قیمت دارد.

آپارتمان‌های کوتاه‌مدت

بعضی جاها افرادی هستند که یک آپارتمان خالی و مبله بدون استفاده دارند که آن را روزانه، هفتگی یا ماهانه به گردشگران و مسافران اجاره می‌دهند. (این نمونه از اقامتگاه‌ها در شهرهای شمالی کشور خودمان فراوان است.) در این‌گونه آپارتمان‌ها معمولا همه امکاناتی که یک اقامتگاه نیاز دارد، به قیمت بسیار کمتر از یک هتل در اختیارتان قرار می‌گیرد. اقامت در این گونه آپارتمان به شما کمک می‌کند حس کنید که در خانه خودتان هستید، آن‌ هم در شرایطی که فرسنگ‌ها دور از خانه واقعی خودتان هستید. تعامل با همسایه‌ها هم به شما کمک می‌کند تا شرایط زندگی در آن کشور را به خوبی و در مدت زمان کوتاهی درک کنید. در انتخاب این نوع اقامتگاه‌ها، حواستان باشد آنها را انتخاب کنید که قبلا تعریفش را از مسافران قبلی شنیده‌اید. به محل آپارتمان و دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی هم دقت کنید. آپارتمان‌ها هم معمولا بین ده تا 50 دلار قیمت دارد.

کار در مقابل جای خواب

شاید عجیب به نظرتان برسد، اما این هم یک گزینه برای اقامت کم‌هزینه حین سفر است. شما که می‌خواهید برای اقامت پول بدهید، چه اشکالی دارد به جای پول برای صاحب آنجا کار کنید؟ موقعیت‌های بی‌شماری برای این نوع اقامت‌ها هست؛ مزارع، مدارس، خوابگاه‌ها، خانه‌ها، دامداری‌ها و حتی کشتی‌های ماهیگیری.

کار در برابر جای خواب به شما یک مهارت جدید می‌آموزد، شما را با یک فرهنگ جدید آشنا می‌کند و از همه مهم‌تر هزینه‌های شما را پایین می‌آورد.

ادامه دارد...

متیو کارستن

مترجم: عرفان‌پارسایی‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها