گلایه سارق حرفه‌ای از هم‌سلولی شدن با جوجه‌دزدها

«آقای قاضی، مرا با جوجه‌دزدها هم‌بند کرده‌اند و این باعث شده آبرویم در میان هم‌جرم‌هایم برود. مرا مسخره می‌کنند و می‌گویند مهدکودک راه انداخته‌ای؟! مرا به بند دیگر انتقال دهید.» این بخشی از اعترافات سرکرده باند سارقان خانه است که پس از یک سال سکوت سرانجام لب به اعتراف گشود. یکی از اعضای این باند نقشه سرقت از خانه عموی خود را طراحی و اجرا کرده بود.
کد خبر: ۸۵۸۴۹۳

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از خرداد سال 92 همزمان با شکایت یکی از ساکنان محله سیدخندان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. مرد مهندس در شکایتش به ماموران گفت: روز گذشته با همسرم از مسافرت به خانه آمدیم که متوجه به هم ریختگی خانه شدیم. سارقان گاوصندوق حاوی طلاهای همسرم به ارزش 20 میلیون تومان را سرقت کرده بودند.

در حالی که کارآگاهان تحقیق برای شناسایی سارقان را آغاز کرده بودند چهار نفر دیگر با مراجعه به پلیس از دستبرد سارقان به خانه خود خبر دادند.سرانجام با انجام تحقیقات گسترده مهر سال گذشته دو نفر از سارقان خانه‌های شرق تهران شناسایی و دستگیر شدند. دو متهم سابقه‌دار در بازجویی‌ها سامان معروف به سامان کیشی را به‌عنوان سردسته باند معرفی و به انجام 120 سرقت از خانه‌های محدوده سیدخندان و جنت‌آباد اعتراف کردند.

در حالی که تحقیقات از متهمان ادامه داشت سامان 30 ساله در مخفیگاهش در رباط‌کریم شناسایی و دستگیر شد.

با دستگیری هفت عضو باند و انتقال آنها به دادسرای ویژه سرقت، سردسته باند با رد
مشارکت در سرقت‌ها یاسر را عامل اصلی سرقت‌ها معرفی کرد. در حالی که نزدیک به یک سال از دستگیری متهمان می‌گذشت سرانجام سامان قفل سکوتش را شکست و جزئیات جدیدی از سرقت‌ها را فاش کرد.

سردسته باند چهارشنبه گذشته در جلسه بازپرسی اعتراف کرد؛ من در هشت سرقت با اعضای باند همکاری کردم. در سرقت‌ها فقط پول و طلا سرقت می‌کردیم و اگر در خانه وسیله‌ای کم داشتیم، لوازم مورد نیاز خانه از جمله تلویزیون و یخچال را سرقت می‌کردیم.

سرقت میلیاردی دلار و طلا از یک گاوصندوق

سامان در مورد سرقت گاوصندوق در جریان چهار سرقت گفت: در خانه‌هایی که گاوصندوق وجود داشت آن را با خود می‌آوردیم و پس از باز کردن آن اموالش را سرقت می‌کردیم. یک‌بار گاوصندوقی را از خانه‌ای در سیدخندان سرقت کردیم که پس از بازکردن آن 260 هزار دلار و شش کیلوگرم طلای موجود در آن را سرقت کردیم. در جریان آن سرقت نفری 100 میلیون تومان به جیب زدیم. بعد از آن به یک خانه سه طبقه در خیابان سهروردی رفتیم و از همه طبقات پول طلا و لوازم باارزش را سرقت کردیم.

سرقت از خانه عموی همدست

متهم اضافه کرد: یک‌بار نیز با پیشنهاد یکی از اعضای باند به خانه عمویش دستبرد زدیم. علی ادعا کرد عمویش ارث پدرش را نمی‌دهد و در خانه‌اش پول و طلای زیادی را نگهداری می‌کند. او حتی جای طلاها و پول‌ها را به ما اعلام کرد. قرار بود آن روز کسی در خانه نباشد وقتی وارد خانه شدیم، ساکنان حضور داشتند، به همین خاطر مجبور شدیم با تهدید چاقو دست و پای زن‌عمو و فرزندانش را ببندیم و طلاها را سرقت کنیم.

سامان در مورد انگیزه سرقت‌های سریالی از خانه‌ها گفت: من در رباط‌کریم کمپ ترک اعتیاد داشتم که براثر آتش‌سوزی سه معتاد جانشان را از دست دادند. هرچه داشتم فروختم تا دیه آنها را بدهم. وقتی دیگر هیچ پولی نداشتم مجبور به همکاری با دوستانم برای سرقت شدم. از سرقت‌ها 50 میلیون تومان پول به‌دست آوردم که با آن خودروی پژو پارس خریدم اما دو ماه بعد تصادف شدیدی کردم و ماشین را پنج میلیون تومان فروختم. اموال سرقتی را دوستم با همدستی خواهرش به چهار مالخر می‌فروختند که از این راه یک خودروی شاسی بلند خرید. بقیه همدستانم هم کامیون و خودروهای لوکس خریدند. آقای قاضی، در زندان مرا با چند جوجه‌سارق هم‌بند کردند که آنها مدعی‌اند با من هم‌جرم هستند. آنها آبروی مرا برده‌اند و زندانی‌ها به من می‌گویند مهدکودک راه‌اندازی کرده‌ام. درخواست دارم حداقل بند مرا عوض کنید.

با اعترافات سارق 30 ساله، محمدمهدی مرشدلو بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت دستور تحقیقات بیشتر از سردسته باند و دیگر اعضای باند را صادر کرد.

در ادامه تحقیقات از سردسته باند سرقت مشخص شد سامان سه سال قبل به اتهام شرکت در یک نزاع منجر به قتل پسر جوانی دستگیر شد اما بعد از شش ماه بازداشت و شناسایی عامل اصلی جنایت آزاد شده بود.

ماموران با انجام تحقیقات تخصصی از اعضای باند دریافتند، اموال سرقتی با همکاری دو عضو خانواده یاور به فروش رسیده است که روز گذشته با احضار آنها، دو زن در بازجویی‌ها به همکاری در فروش طلاها و ارزهای سرقتی اعتراف کردند. با اعترافات دو متهم به کمک در فروش اموال سرقتی آنها با دستور بازپرس پرونده بازداشت شدند.

پرونده این افراد با توجه به سرقت هفت گاوصندوق، مستوجب حد تشخیص داده شد و به‌زودی برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال می‌شود.

امیرعلی حقیقت‌طلب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها