خاکپور: دنبال عزت بودم نه پول

سرمربی تیم امید ماندنی شد

«حذف بندهای تحقیرآمیز»؛ جان کلام نشست دیروز مسئولان تیم امید با رئیس فدراسیون فوتبال همین بود. بندهایی که علی کفاشیان با این ادعا که از آنها خبر نداشته پذیرفت در متن نهایی قرارداد اصلاح شود تا محمد خاکپور همچنان سرمربی تیم امید باقی بماند.
کد خبر: ۸۴۷۹۵۹

به گزارش جام‌جم، نشست محمد خاکپور و حبیب کاشانی(مدیر تیم امید) با علی کفاشیان همان‌طور که در روزهای پیش از آن سیگنال‌های مثبتش پیشاپیش توسط مسئولان فدراسیون ارسال می‌شد، به ادامه حضور محمد خاکپور در راس تیم امید انجامید. مربی که پس از قهرمانی شاگردانش در رقابت‌های غرب آسیا در بدو بازگشت به تهران در همان فرودگاه امام(ره) از سمتش کناره‌گیری کرد. استعفایی که همه را شوکه کرد و در حالی که خاکپور سکوت رسانه‌ای کرده بود گمانه‌زنی‌هایی درباره دلایل این استعفا مطرح شد. این استعفا غافلگیرکننده بود، چون تیم امید در یک سال اخیر سه اردوی تمرینی ـ تدارکاتی در ترکیه، سوئد و قطر را پشت سر گذاشته و از نظر همکاری باشگاه‌ها برای در اختیار گذاشتن بازیکنان به لطف تقارن با اردوهای تیم ملی بزرگسالان، خاکپور هم نسبتا تمامی بازیکنان مدنظرش را در اختیار داشت. چرا نسبتا؟ زیرا برخی بازیکنان به دلیل عضویت همزمان در تیم ملی بزرگسالان به اردوی این تیم می‌رفتند امری که خاکپور آن را هماهنگ شده اعلام می‌کرد و هیچگاه از این بابت نارضایتی نداشت همه اینها دلیلی بود بر غیرمنتظره بودن استعفای خاکپور.

در شرایطی که محمد خاکپور در بیش از 22 مسابقه رسمی و دوستانه 20 برد کسب کرده بود، این کارنامه باعث شد بلافاصله مسئولان کمیته فنی فدراسیون با استعفای او مخالفت کنند و کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک، هم خواستار برطرف شدن موانع حضور خاکپور در تیم امید شد. با چنین پیش‌زمینه‌ای دیروز محمد خاکپور به همراه حبیب کاشانی نزد علی کفاشیان رفتند تا شرایط ادامه یا قطع همکاری خاکپور بررسی شود. جلسه‌ای که نتیجه‌بخش بود و بلافاصله پس از آن کفاشیان در گفت‌وگو با سایت فدراسیون از ادامه حضور خاکپور در راس تیم امید خبر داد.

خطر جریمه دو برابر متن قرارداد

محمد خاکپور در پایان این نشست با تاکید بر این‌که با این استعفا دنبال باج‌خواهی نبوده است، افزود: تنها هدفم این بود که شأن مربی ایرانی حفظ شود، اما متاسفانه برخی قبل از آن‌که حرف‌های مرا بشنوند قضاوت کردند. من دنبال باج‌خواهی نبودم و بحثم مالی نبود. بحث من این بود که به مربی ایرانی احترام گذاشته شود. امروز نظراتم را به کفاشیان گفتم و اهم آنها این بود که کادر فنی من باید تا امروز قراردادشان امضا می‌شد که نشده است.

سرمربی تیم امید درباره مفاد قرارداد که باعث شده از فدراسیون ناراحت باشد، تاکید کرد: در یک سال گذشته بارها تقاضا داشتم قرارداد باید دوطرفه باشد. این‌که فدراسیون قراردادی را تنظیم کند و برای کادر فنی بفرستد، حرفه‌ای نیست. من در این مدت تقاضای قرارداد داشتم ولی حدود یک ماه پیش بود که یک کپی خام از قرارداد را به دست من دادند.

سرمربی تیم امید ادامه داد: در این کپی خام قرارداد مواردی آمده بود که تحقیرآمیز بود. به عنوان مثال یکی از آنها این بود که بعد از اتمام قرارداد، استعفا یا برکناری اگر اظهارنظری علیه فدراسیون فوتبال یا کادر جدید تیم ملی امید انجام شود، باید دو برابر مبلغ قرارداد خسارت می‌دادیم!

وی با بیان این‌که علی کفاشیان هم در جریان این بند نبوده است، تصریح کرد: وقتی این بند از قراردادم را به علی کفاشیان گفتم او هم متاسف شد و گفت از این موضوع بی‌خبر بوده و اعلام کرد که آن را تصحیح کنند.

هیچ چالشی با تیم ملی ندارم

خاکپور بدون این‌که درباره مسائل مالی مطرح شده در این نشست چیزی بگوید، افزود: من اصلا بحث مالی نداشتم. حق و حقوق مربی لازم است و جای خود را دارد ولی مهم‌تر از آن این است که شما شأن و شخصیت مربی را حفظ کنید. به هر حال این مسائل حل شد و کفاشیان با صحبت‌هایم موافق بود و ۹۰ درصد آن را قبول کرد و گفت تا قرارداد تصحیح شود.

وی با بیان این‌که به دنبال عزت مربی ایرانی بود، افزود: دنبال این نبودم امکاناتی که به دیگران داده‌اند، به من هم بدهند. من خودم را هیچ‌وقت با هیچ‌کس مقایسه نکردم.

او با تاکید بر اهمیت وجود امکانات سخت‌افزاری مثل زمین تمرین مناسب برای آماده‌سازی تیم‌های پایه، درباره تعاملات تیم امید با تیم ملی بزرگسالان گفت: تا به حال هیچ چالشی بین تیم امید و تیم ملی ندیدم و ندارم، هدفم این است که بازیکنانی را پرورش دهم که بتوانند به تیم ملی کمک کنند.

آمادگی غیرانسانی برای جانشینی

همچنین حبیب کاشانی هم در پایان این نشست با بیان این‌که متن قرارداد را کمیته جوانان فدراسیون تنظیم کرده بود و درباره این‌که کفاشیان گفته بود که تیم امید باید زیرنظر کی‌روش فعالیت کند، گفت: بندی در قرارداد کی‌روش وجود دارد که از او با توجه به سابقه و تجربیاتش خواسته شده بر تیم‌های پایه نیز نظارت کند، برای ما همین تعامل مطلوب است، در اسرع وقت جلسه‌ای بین کی‌روش و خاکپور برگزار خواهد شد تا این تعامل صورت گیرد.

کاشانی با اشاره به پیامک مدیر برنامه‌های افشین قطبی مبنی بر ابراز تمایل این مربی برای جانشینی خاکپور، این قبیل کارها و اقدامات را غیراخلاقی و غیرانسانی دانست.

برنامه‌های تیم امید

تیم فوتبال امید 15 آبان در امارات اردوی تدارکاتی برگزار می‌کند و در این اردو با تیم‌های عراق و استرالیا دو بازی دوستانه خواهد داشت. این تیم آذرماه نیز در ترکیه اردوی تدارکاتی دارد و احتمالا در این اردو نیز بازی دوستانه داشته باشد. شاگردان خاکپور از 21 دی ماه در قطر در بازی‌های انتخابی المپیک به میدان می‌روند. جایی که در نهایت سه تیم برتر آسیا بلیت ریو می‌گیرند. در مرحله گروهی ایران با چین، سوریه و قطر همگروه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها