کوتاه از حوادث

دستگیری اعضای باند جعل اسناد در کرمان

دو متهم سابقه‌دار که با جعل عناوین یکی از ارگان‌های نظامی در شهر کرمان به کلاهبرداری از مردم دست می‌زدند دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۲۸۶۷۹

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان دراین‌باره گفت: روزهای پایانی هفته گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایتی عنوان کرد، فردی با جعل عنوان کارمند یکی از ارگان‌های نظامی فریبش داده و با ادعای این که می‌تواند اسناد دست نویس او را به اسناد رسمی تبدیل کند، از وی هفت میلیون تومان کلاهبرداری کرده است. همزمان با تشکیل پرونده قضایی و شروع تحقیقات ماموران ردپای متهم و همدستش را در این رابطه به‌دست آوردند و آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و دو روز پیش دستگیر شدند. ماموران در بازرسی از خانه متهمان اسنادی جعلی با سربرگ یکی از اداره‌های دولتی، انواع بیسیم، سلاح قلابی و چراغ گردان را کشف کردند.سرهنگ یدالله حسن‌پور خاطرنشان کرد: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شدند و مشخص شد آنها افراد سابقه‌داری هستند که تاکنون با فریب ده نفر به شیوه‌ای مشابه از انها مبالغی کلان کلاهبرداری کرده‌اند.

سرقت سند آپارتمان 6 میلیارد تومانی

فردی که پس از سرقت سند یک آپارتمان آن را به نام خود جعل کرده و به فردی 6 میلیارد تومان فروخته بود در شاهرود دستگیر شد .

فرمانده انتظامی استان سمنان در این باره گفت: چندی پیش تحقیقات پلیس امنیت عمومی با شکایت زن شاهرودی در رابطه با سرقت سند آپارتمان و فروخته شدن آن به مبلغ 6 میلیارد تومان به فردی دیگر، آغاز شد. همزمان با شکایت این زن و آغاز تحقیقات مشخص شد که مرد کلاهبردار، آپارتمان شاکی را در یکی از دفترخانه‌های تهران به نام فردی دیگر منتقل کرده است .

سردار محمدرضا میرزایی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس نشان می‌داد پس از حضور خریدار در شاهرود و پیگیری برای تخلیه منزل توسط شاکی، پرده از این کلاهبرداری برداشته و مشخص شد متهم با وکالت‌نامه و مدارک شناسایی جعلی، زن دیگری را به‌عنوان مالک خانه معرفی و سند را منتقل کرده است. هویت سارق سند و جعلی بودن مدارک فروشنده آپارتمان در دفترخانه، ابهام‌های اصلی این پرونده بودند. در این مرحله با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و با شناسایی هویت واقعی این مرد 29 ساله او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد با کمک دو نفر دیگر که یکی از آنها زن بوده این ملک را فروخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها