اعلام اقشار اولویت‌دار مسکن اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افرادی که در اولویت استفاده از طرح مسکن اجتماعی قرار دارند، مشخص شدند.
کد خبر: ۷۷۷۸۶۷

به گزارش مهر، علی ربیعی افزود: در مسکن اجتماعی کارگران، بازنشستگان تامین اجتماعی، کارگری و کشوری، اقشار کم‌درآمد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی و سایر اقشار نیازمند بنا به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولویت قرار دارند.

وی اظهار کرد: طرح مسکن اجتماعی در کشور با توافق وزارت تعاون، کار و رفاه و راه و شهرسازی به مرحله عملیاتی رسیده و از سال آینده نیز این برنامه وارد مرحله اجرایی می‌شود. مطالعات هفتگانه‌ای برای اجرای این طرح از سوی کارشناسان و جامعه‌شناسان شهری انجام شده و منابع مالی مورد نیاز برای مسکن اجتماعی نیز پیش‌بینی شده است.

این مقام ارشد دولتی اضافه کرد: در این طرح سبد حمایتی دستگاه‌ها، تسهیلات بانکی ارزان قیمت و آورده متقاضی به عنوان پشتوانه مالی در نظر گرفته می‌شود.

ربیعی همچنین گفت: دولت طرح تحول سلامت را با وجود همه کمبودهای مالی با حساسیت دنبال کرده و در هر دوره نیز خدمات جدیدی به این طرح افزوده می‌شود. در گام اول اجرای این طرح حدود هشت میلیون نفر تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند و این طرح با وجود فشار مضاعف به بیمه‌ها از سوی دولت اجرایی شده است.

وی افزود: در این مرحله خانوارهای بی بضاعت فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای ساکن حاشیه شهرها و روستاهای دور افتاده زیر پوشش طرح قرار گرفتند. جای هیچ نگرانی برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور وجود ندارد و دولت با حمایت‌های مالی از بیمه‌ها این طرح را بدون عقب‌گرد دنبال می‌کند.وزیر تعاون، کار و رفاه تاکید کرد: دولت به دنبال گستردن سفره حمایتی برای حدود ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور است که از سفره‌های خالی رنج برده و دچار سوء‌تغذیه هستند. در مرحله اول به دلیل برخی محدودیت‌های مالی ناشی از کاهش قیمت نفت این طرح امسال در چهار مرحله برای ده میلیون نفر از خانوارهایی که با کمبود پروتئین و کالری مواجه بودند بخوبی اجرا شد.

ربیعی اضافه کرد: برخی از این خانوارها به دلیل سوء تغذیه و کمبود کالری هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیماری را متحمل شدند که طرح سبد حمایتی می‌تواند بخشی از این مشکلات را رفع کند. سیاست ما در توزیع سبد کالای حمایتی مبارزه با فقر غذایی در لایه‌های پایینی جامعه است و با رشد قیمت نفت این طرح گسترش بیشتری خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها