ذوب‌آهن با شکست پرسپولیس فینالیست شد

پرسپولیس در آخرین دقایق کم آورد. حتی حضور تماشاگران هم نتوانست مانع شود تا ورزشگاه در یک سکوت محض فرورود، آن هم در ثانیه‌های کمی که تا سوت داور به نشانه وقت قانونی بازی و آماده شدن برای وقت اضافه باقی مانده بود.
کد خبر: ۷۴۶۱۶۶

پرسپولیس آمده بود تا از هدیه سازمان لیگ و مهدی تاج نهایت استفاده را ببرد و با استفاده از حمایت تماشاگرانی که روز قبل عاقبت مجوز حضور در ورزشگاه را پیدا کردند، به فینال برسد.

مهدی تاج رئیس سازمان لیگ دلیل برگزاری مسابقه با حضور هواداران تیم پرسپولیس را این‌گونه اعلام کرد: «هیچ فشاری به ما وارد نشد و از هیچ نهادی هم با ما تماس نگرفتند. ما فقط با کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در این رابطه مشورت کردیم و آنها نظرشان را درباره رای صادره کمیته انضباطی به ما گفتند. برای ما جای سوال بود زیرا کمیته استیناف در رای خود آورده بود که پرسپولیس یک بازی محروم است. آقای صالحی هم اعلام کردند که پرسپولیس در یک بازی محروم است، اما از نظر ما هنگامی پرسپولیس از بازی‌های لیگ محروم می‌شود، پس باید محرومیتش هم در لیگ برتر اعمال شود و نباید این محرومیت را به جام حذفی بکشانیم.» با این حساب محروم بودن تماشاگران پرسپولیس در اولین بازی لیگ اعمال می‌شود.

... اما پرسپولیس نتوانست از این فرصت استفاده کند و در حضور ده هزار تماشاگر با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. بازی در حالی آغاز شد که دو تیم با احتیاط زیاد توپ را در میانه میدان به گردش درمی‌آوردند و تمایل زیادی به هجوم و ایجاد موقعیت گلزنی نداشتند.

پرسپولیس هم که چند بازیکن خود را در اختیار ندارد با دل‌خوش کردن به ضدحملات قصد رسیدن به گل داشت که فاصله زیاد بین هافبک‌ها با مهدی طارمی که تک مهاجم سرخپوشان بود، اجازه ایجاد خطر نمی‌داد. این‌گونه نیمه اول بدون گل به پایان رسید.

شروع نیمه دوم، اما جذاب‌تر از نیمه اول بود. سرخپوشان تهرانی با نظم و انضباط بیشتری خود را در موقعیت گل قرار می‌دادند. ذوب‌آهن هم که دل به ضدحملات بسته بود. پرسپولیس گل اول بازی را روی شروع مجدد خوب سوشا مکانی در دقیقه ۶۰ به ثمر رساند.

در این صحنه مکانی توپ را از درون زمین پرسپولیس برای مهدی طارمی ارسال کرد و این بازیکن با یک کنترل خوب و جاگذاشتن بازیکنان ذوب‌آهن درون محوطه جریمه، توپ را به محمد نوری رساند تا این بازیکن با ضربه‌ای دقیق دروازه حریف را باز کند.

بعد از گل بازی به تعادل کشیده شد، اما ذوب‌آهن که نمی‌خواست براحتی بازنده باشد حملاتی را روی دروازه حریف پی‌ریزی کرد و در دقیقه ۶۸ موفق شد با گل مرتضی تبریزی بازی را به تساوی بکشاند. در این صحنه مهدی رجب‌زاده از پشت محوطه جریمه پاس توی عمقی را برای تبریزی ارسال کرد که وی با ضربه‌ای دقیق دروازه سرخپوشان را باز کرد.

چند دقیقه بعد از این گل اتفاق بدی برای پرسپولیس رخ داد و مایکل اومانا که در شروع نیمه دوم کارت زرد دریافت کرده بود، با خطای هند دوباره جریمه شد و در دقیقه ۷۲ کارت زرد دوم را گرفت و از زمین اخراج شد تا کار شاگردان درخشان سخت شود.

در ادامه بازی پرسپولیس در لاک دفاعی فرورفت و دل به ضدحملات خوش کرد. ذوب‌آهن هم در این دقایق با تجمع پرتعداد پشت محوطه جریمه پرسپولیس به فکر عبور از عمق خط دفاعی حریف بود. در حالی که ۹۰ دقیقه به پایان رسیده بود، ذوب‌آهن پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ضربه را مهدی رجب‌زاده روی دروازه پرسپولیس ارسال کرد و سانتوس با ضربه سر دروازه سرخپوشان را باز کرد تا این بار پرسپولیس ده نفره راه به جایی نبرد و برای دومین بار در فاصله چهار روز با گلی که در آخرین دقایق خورد، بازی را واگذار و ذوب‌آهن را به فینال بدرقه کند.

پرسپولیس در این بازی بسیار بدشانس بود، این تیم علاوه بر شکست، یکی از مهره‌های کارساز خود را هم از دست داد، زیرا مهدی طارمی مهاجم آماده این روزهای پرسپولیس از ناحیه همسترینگ دچار کشیدگی شد تا به بازی روز پنجشنبه هفته آینده مقابل فولاد خوزستان نرسد. ذوب‌آهن که از یک پرسپولیسی قدیمی به نام یحیی گل‌محمدی روی نیمکت سود می‌برد، در پنجمین برد متوالی خود در لیگ و جام حذفی، پس از استقلال، پرسپولیس را هم از دور مسابقات خارج کرد.

درخشان: گل ذوب‌آهن خطا بود

دوربین تلویزیونی روی چهره مربی پیروز رفت، اما یحیی گل‌محمدی از گل دقیقه 92 تیمش چندان خوشحال به نظر نمی‌رسید یا لااقل خوشحالی‌اش را نشان نمی‌داد. سرمربی تیم ذوب‌آهن پس از بازی مقابل پرسپولیس در نشست خبری در جمع خبرنگاران درباره علت شادی نکردنش گفت: «دلیل آن مشخص است، من ذاتا پرسپولیسی هستم و دوست ندارم شکست و گل خوردن این تیم را ببینم. به عنوان مربی کنار تیم ذوب‌آهن هستم، اما این‌که بخواهم بعد از گل زدن به پرسپولیس خوشحالی کنم، دلیل خاصی ندارد و شاید به علاقه من به تیم پرسپولیس بازمی‌گردد.»

گل‌محمدی در مورد بازی هم تاکید کرد: بازی در نیمه اول کیفیت مناسبت را نداشت که به دلیل حساسیت آن بود. هر دو تیم در ابتدای دیدار محتاطانه کار کردند و در مجموع شاهد بازی جذابی نبودیم.

گل‌محمدی در پاسخ به این پرسش که اگر بازیکن پرسپولیس اخراج نمی‌شد، باز هم تیم او تیم پیروز میدان بود، بیان کرد: پاسخ به این پرسش سخت است. برای این‌که بدانیم آیا صعود می‌کردیم، باید ۹۰ دقیقه دیگر بازی ادامه پیدا می‌کرد، اما باید بگویم این فشار تیم ما بود که باعث شد اومانیا اخراج شود. درواقع پرسپولیسی‌ها اسیر بازی خوب بازیکنان ذوب‌آهن شدند.

حمید درخشان، سرمربی پرسپولیس هم در نشست خبری از عملکرد داور مسابقه انتقاد کرد و گفت: فیلم بازی را نگاه کنید؛ روی صحنه گل اول خطا روی طارمی گرفته نمی‌شود و این توپ در ادامه وارد دروازه ما می‌شود.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: روی هر دو کارت اومانیا حرف داریم، بویژه در مورد کارت اول، زیرا همان خطا را مدافع ذوب‌آهن روی بازیکن ما انجام داد، اما کارت نگرفت، ولی دو کارتی که به اومانیا نشان دادند و به قول داور او با دست به توپ زده بود شرایط بازی را به ضرر ما عوض کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا تیمش تاوان دست‌کم گرفتن بازی در جام حذفی و انجام بازی از سوی بازیکنان همانند یک دیدار لیگ برتر را داده، تاکید کرد: ما تاوان را وقتی دادیم که اومانیا اخراج شد تا زمانی که او در زمین بود، شانسی به حریف ندادیم، اما وقتی ده نفره شدیم، شیرازه کار ما به هم‌ریخت. بازیکنی هم روی نیمکت نداشتیم که جایگزین کنیم. قصد داشتم تعویضی در خط هافبک انجام دهم تا فشار کمتر شود، اما دیدم بازیکنی در اختیار نداریم.

مدافع کاستاریکایی هم که متهم ردیف اول باخت پرسپولیس محسوب می‌شود، تصمیم داور در دادن کارت زرد دوم به او به دلیل خطای هند را نادرست قلمداد کرد. مایکل اومانیا به فارس گفت: در بازی بسیار حساسی نتیجه را واگذار کردیم. می‌خواستیم در این مسابقه پیروز و راهی فینال شویم، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. وی در مورد این‌که کارت زرد داور درست بود، خاطرنشان کرد: در این صحنه توپ به صورت غیرارادی به دستم برخورد کرد و اخطار نداشت. من هیچ قصدی در هنگام هند نداشتم، اما داور کارت زرد داد که درست نبود.

دومین فینالیست؛ پدیده یا نفت؟

ساعت 14 امروز تکلیف دیگر فینالیست رقابت‌های جام حذفی با برگزاری دومین بازی نیمه‌نهایی مشخص می‌شود؛ جایی که تیم‌های پدیده مشهد و نفت تهران به مصاف هم می‌روند.

برای پدیده‌ که اولین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند، همچون نفت تهران که فقط چهار سال از حضورش در لیگ برتر می‌گذرد، فینالیست شدن در جام حذفی می‌تواند یک افتخار بزرگ باشد. اکنون نفت صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر است و بازیکنان جوان این تیم با هدایت منصوریان می‌خواهند شانس قهرمانی در جام حذفی را هم داشته باشند تا به روند تکامل‌شان در سال‌های اخیر ادامه دهند. در مقابل پدیده هم به عنوان میزبان بازی امیدوار است در حضور تماشاگران پرشور مشهدی، یک روز به یادماندنی را در تاریخ دو ساله باشگاه رقم بزند.

پدیده مشهد برای رسیدن به این مرحله ابتدا از سد خونه به خونه بابل گذشت و سپس تیم‌های گسترش فولاد و تراکتورسازی تبریز را حذف کرد و این درحالی است که شاگردان علیرضا منصوریان راه بمراتب ساده‌تری را برای رسیدن به این مرحله پشت سر گذاشته‌اند. آنها ابتدا از سد استقلال اهواز گذشتند، سپس شهرداری اردبیل و سر آخر صنعت ساری را پشت سر گذاشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها