این سرویس سال 1999 به وجود آمد، اما کاربران چینی همچنان علاقهمندند از سرویس قدیمی استفاده کنند. طبق آمار ویندوز لایو سال 2009، 330 میلیون کاربر در سراسر دنیا داشت، اما بعدها این میزان ریزش کرد و به حدود 300 میلیون کاربر در سال 2012 رسید.
به گزارش بی.بی.سی، این سرویس که سال 2005 وارد چین شد با رقبایی همچون کیوکیو مسنجر که توسط شرکت چینی Tencent ارائه شده بود، مواجه شد و به رقابت پرداخت و میلیونها نوجوان را جذب خود کرد. تعدادی از کاربران ویندوز لایو چینی ایمیلهایی از مایکروسافت دریافت کردهاند که به آنها پایان کار این سرویس را اطلاع داده بود. در این ایمیلها به کاربران گفته شد تا زمانی که به سرویس جدید انتقال یابند، اعتبار رایگان اسکایپ را خواهند داشت. گفتنی است ابتدا MSN Messenger به عنوان سرویس ساده چت متن سال 1999 شروع به کار کرد و رقیب سرویسهای AIM و ICQ شرکت AOL بود. بعدها ویژگیهای دیگری مانند انتقال عکس، تماس ویدئویی و بازی نیز به این سرویس اضافه شد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و توانیابان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد