با رامبد جوان هنرپیشه تلویزیون سینما و تئاتر

تا‌ هستم‌ جوان می‌مانم

کارشناسان در جلسه نقد‌وبررسی :

جای خند‌وانه خالی بود

نشست نقد و بررسی برنامه تلویزیونی «خندوانه» با حضور رامبد جوان، علی درستکار، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری و محمدرضا شهیدی‌‌فر در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۲۳۱۱

به گزارش تسنیم، علی درستکار، مجری برنامه این شب‌ها در ابتدای این برنامه گفت: وقتی پخش «خندوانه» آغاز شد، اسمش برای من جالب بود و مشتاق دیدنش بودم. خندوانه یک برنامه تلویزیونی واقعی است و این موفقیت را به صداوسیما تبریک می‌گویم. آنها خواسته یا ناخواسته به موفقیت دست یافتند.

در ادامه برنامه، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، رئیس مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه» که به عنوان کارشناس در این برنامه شرکت کرده بود، گفت: من معتقدم خندوانه موفق است و از آن دفاع می‌کنم، البته ممکن است به برخی از بخش‌های این برنامه انتقاد داشته باشم. ما باید یاد بگیریم با وجود انتقاداتی که به هم داریم، کار یکدیگر را ببینیم و نقد کنیم و اگر اثر موفق شد به موفقیتش اعتراف کنیم.

وی افزود: وقتی خندوانه را دیدم، یاد تعبیری که رهبر انقلاب در پیام به ورزشکاران برای موفقیتشان به کار ‌می‌بردند، افتادم: «از این‌که دل مردم ایران را شاد کردید، متشکرم». کاری که بتواند به مردم شادی تزریق کند و خستگی آنها را برطرف کند قابل قدردانی است. این برنامه باعث می‌شود اعضای خانواده دور هم جمع شوند و یک برنامه مفرح را تماشا کنند.

زائری گفت: ما باید قدر مجریان و ستاره‌ها را بدانیم؛ ستاره‌هایی مثل رامبد جوان برای رسیدن به جایگاهشان تلاش فراوانی کردند. این تصور غلطی است که ستاره‌ها را کنار بگذاریم؛ نه ستاره‌هایی مثل شهید همت تکرارشدنی هستند، نه ستاره‌های تلویزیونی مثل رامبد جوان.

زائری گفت: در سری دوم خندوانه، برنامه‌سازان می‌توانند به این فکر کنند آن چیزی که باعث خنده می‌شود، چیست؟ در دین ما منظور از خنده تبسم است نه قهقهه زدن. دین اسلام می‌گوید هرکه دچار عذاب الهی شود، نمی‌‌تواند بخندد. خندیدن نعمت خداست و امیدواریم مردم یک روز به جایی برسند که زیاد بخندند.

در ادامه برنامه، رامبد جوان درباره ایده‌های برنامه خندوانه گفت: این خندوانه 13 سال پیش شکل گرفت و بعد از این‌که 16 برنامه خندوانه ضبط شد ما از آقای شهیدی‌فر برای ایده‌های جدید کمک گرفتیم.

ما داریم با تمام قوا فکر می‌کنیم و برنامه را پیش‌می‌بریم. ما می‌دانیم مسیر حدودی ما برای آینده کجاست، اما جزئیات آن را نمی‌دانیم. بهتر است با کارشناسان و مردم در ارتباط باشیم تا این برنامه به صورت فصل به فصل اجرا و تکمیل شود. این طرح می‌تواند تا مدت‌ها ادامه پیدا کند.

در ادامه محمدرضا شهیدی‌فر، مجری تلویزیون گفت: خندوانه یکی از بهترین و موفق‌ترین برنامه‌های تلویزیونی سال‌های اخیر است که هیچ رقیبی برای آن وجود ندارد، حتی برنامه‌هایی با پشتوانه سال‌های طولانی نیز به پای آن نمی‌رسد. این برنامه توانست طی دو ماه در شبکه تازه‌تاسیس شده، مخاطبان زیادی را جذب کند که در طول تاریخ تلویزیون کم‌سابقه است.

وی افزود: خندوانه یکی از دینی‌ترین برنامه‌های تلویزیونی است. در این برنامه افراد نابغه، مسئولان و استادان براحتی حاضر می‌شوند در برابر دوربین بنشینند و با آنها شوخی می‌شود که این نشان‌دهنده موفقیت برنامه است. این به دلیل شخصیت رامبد جوان است. علت اصلی ارتباط مردم با این برنامه این است که او قلبش را کف دستش گرفته و با صداقت آن را عرضه می‌کند. این برنامه درباره سبک زندگی است که مهم‌ترین مساله جامعه ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها