پیشنهاد افزایش وام مسکن تا ۵۰ درصد قیمت تمام ‌شده

عضو شورای عالی بورس از پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی برای افزایش وام مسکن تا ۵۰ درصد قیمت تمام‌ شده خبر داد و گفت: باید بازار رهن ثانویه در کشور توسعه یابد.
کد خبر: ۶۸۲۲۵۰

به گزارش فارس، حسین عبده‌تبریزی در پاسخ به این پرسش که صندوق پس‌انداز مسکن در چه مراحلی قرار دارد، اظهار کرد: در این خصوص باید بانک مرکزی نظر نهایی را اعلام کند و قطعا برای برون‌رفت از رکود فعلی بخش ساختمان باید فعال شود. وی ادامه داد: بانک مرکزی درخواست وزارت راه و شهرسازی برای تقویت بازار رهن را دریافت کرده و باید با وام‌های بلندمدت، زوج‌های جوان را صاحبخانه کنیم.

وی با بیان این‌که در تمام دنیا 80 درصد هزینه خرید مسکن وام پرداخت می‌شود، گفت: در ایران با احتساب
دو تا سه میلیون تومان در 75 متر باید حدود 70 میلیون تومان پرداخت شود.

وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی درخواست خود را به بانک مرکزی اعلام کرده و بانک مرکزی با هر روشی که می‌تواند باید بازار رهن را توسعه دهد؛ با این روش میلیاردها نفر در دنیا صاحب‌خانه شده‌اند.وی درخصوص مسکن اجتماعی تصریح کرد: این نوع مسکن برای افرادی است که امکان پرداخت اقساط به‌طور کامل را ندارند.

مشاور مالی وزیر راه ‌و شهرسازی در واکنش به ادامه نوسان‌های شدید قیمت اوراق تسهیلات خرید مسکن، از موضع مخالف این وزارتخانه نسبت به سفته‌بازی در این بازار خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسین عبده‌تبریزی گفت: در اوراق تسهیلات مسکن نباید موضوع سفته‌بازی مطرح باشد. وی افزود: بعدازظهر امروز(دیروز) شورای عالی بورس جلسه‌ای در این خصوص برگزار خواهد کرد.

مشاور وزیر مسکن ادامه داد:‌ این اوراق به افرادی تعلق می‌گیرد که خواستار خرید خانه هستند و بانک مسکن به‌عنوان شیوه تامین مالی به اوراق تسهیلات مسکن نگاه می‌کند و بورس نیز به همین دلیل نتوانسته است به صورت ناگهانی معاملات آن را متوقف کند. وی افزود: بورس می‌توانست اعلام کند که این اوراق فقط یک بار معامله می‌شود یا برای افرادی معامله می‌شود که خواستار خرید خانه هستند. عبده‌تبریزی خاطرنشان کرد: این اوراق نباید به عنوان تامین مالی مورد استفاده قرار گیرد و نباید موضوع سفته‌بازی شود بلکه باید فقط برای خرید خانه استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها