امضای قرارداد سفید ممنوع است

ربیعی: بیمه بیکاری گسترش می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که باید بیمه‌های بیکاری را گسترش دهیم، گفت: تمهیدات جدیدی درباره گسترش این بیمه در حال انجام است.
کد خبر: ۶۶۷۷۸۱

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی ربیعی در برنامه نگاه یکشنبه شب شبکه یک سیما با بیان این‌که لایحه بیمه بیکاری را بار دیگر در دولت بررسی خواهیم کرد، افزود: این لایحه بسیار مهم و بخشی از سیاست‌های رفاهی دولت است.

وی اظهار کرد: این طرح باید به گونه‌ای اجرا شود که مشارکت و تلاش افراد برای یافتن شغل پایین نیاید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که وضع سازمان تامین اجتماعی و بیمه‌ها در آینده بهتر می‌شود، افزود: رضایت کارگران در سال آینده از بیمه بیشتر خواهد شد.وی با اشاره به این‌که حدود شش میلیون نفر از هموطنانی که اکنون هیچ بیمه‌ای ندارند، امسال بیمه خواهند شد، گفت: تاکنون یک میلیون و 600 هزار نفر برای اخذ این نوع بیمه ثبت‌نام کرده‌اند.

ربیعی افزود: ارزش دفترچه‌های بیمه روستایی را نیز از 4500 تومان به بیش از 16 هزار تومان افزایش دادیم و در تلاشیم ارزش دیگر دفترچه‌های بیمه را نیز به اندازه ارزش دفترچه بیمه کارمندان افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: باید بیمه‌های پایه را برای همه ایرانی‌ها، یکسان و صندوق‌های بیمه‌ای را هماهنگ کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناپایداری مشاغل را از جمله مشکلات دانست و افزود: باید پیش از تمرکز روی تولید، روی آموزش نیروی انسانی و مهارت آنها سپس بازاریابی و فروش تمرکز کنیم.

ربیعی ادامه داد: آمارهای اشتغال در چند سال گذشته میلیونی داده می‌شد، اما پس از بحث و بررسی با مرکز آمار ایران، در بهترین حالت در هشت سال گذشته، سالی 75 هزار شغل ایجاد شد.

وی ممنوع کردن قراردادهای سفیدامضا را از دیگر اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد امنیت شغلی برشمرد و تصریح کرد: از نظر قانونی چیزی به عنوان قرارداد سفیدامضا نداریم و اگر در این باره گزارشی داده شود، از طریق محاکم قضایی به آن رسیدگی خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مشکلات ما این است که ذائقه نیروی کار در ایران تغییر کرده است و برای تعدادی از مشاغل داوطلب نداریم.وی بالا رفتن تحصیلات را یکی از علل این موضوع دانست و گفت: اکنون 45 درصد از فارغ‌التحصیلان مقطع فوق‌دیپلم به بالا بیکار هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خطر افزایش بیکاری‌ها را پیش‌رو داریم و دائم سعی می‌کنیم آژیر این خطر را به صدا درآوریم.ربیعی افزود: باید به سمت ایجاد مشاغلی برویم که برای آنها جذابیت داشته باشد که از جمله می‌توان به مشاغل بخش آی.تی.سی و بخش گردشگری اشاره کرد.

وی گفت: در آینده نزدیک 4.5 میلیون نفر نیاز به بازار کار خواهند داشت که برای ایجاد اشتغال آنان به نرخ رشد اقتصادی 7 درصد نیاز داریم.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها