خبر سلامت

ابتلا به دیابت با آلودگی هوا افزایش می‌یابد

بررسی جدید پزشکان آلمانی نشان می‌دهد، کودکانی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند، بیشتر با خطر افزایش مقاومت انسولینی و در نتیجه ابتلا به دیابت مواجه خواهند بود. به گزارش ایسنا، پزشکان آلمانی می‌گویند: زندگی در نزدیکی خیابان‌ها و جاده‌های اصلی و پرترافیک، مقاومت انسولینی را افزایش داده و به ابتلای این کودکان به دیابت در سنین بالاتر منجر می‌شود.
کد خبر: ۵۶۱۷۷۰

این پزشکان معتقدند: مواد آلاینده دارای اکسیدهایی است که می‌تواند بر پروتئین‌ها و لیپیدهای خون تاثیر سوء بگذارد. به بیان دیگر سطح مقاومت انسولینی در کودکانی که بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار دارند به مراتب بیشتر است. اگرچه میزان سموم مواد آلاینده متفاوت است، اما این سموم می‌تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم روی پروتئین‌ها و لیپیدهای خون تاثیر بگذارد یا با افزایش فشار اکسیدیته در بدن، مقاومت انسولینی را افزایش دهد.

صندلی چرخان، بازده کاری کارمندان را کاهش می‌دهد

یک فیزیوتراپ معتقد است نشستن نامناسب بازده کاری کارمندان را کاهش می‌دهد و موجب بی‌قراری، مشکلات روحی و دردهای استخوانی در بدن فرد می‌شود.

مرتضی عزیزیان در گفت وگو با ایسنا گفت: شرایط محیط کاری و بویژه میز و صندلی که کارمندان روی آن می‌نشینند باید استاندارد باشد و برای هر فرد متناسب با ابعاد و قواره بدن وی تنظیم شود.

وی ارتفاع صندلی را از جمله مهم‌ترین عواملی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و ادامه داد: ارتفاع صندلی باید معادل طول ساق پا باشد به گونه‌ای که وقتی فرد در وضع عادی می‌نشیند مفصل زانو حداکثر دو تا سه سانتی‌متر بالاتر از مفصل لگن باشد. چنانچه ارتفاع صندلی زیادتر از حد معمول باشد عضلات پشت ران متحمل فشار خواهد شد و عصب سیاتیک نیز درگیر می‌شود و اگر ارتفاع کمتر از حد عادی باشد و زانو خیلی بالاتر از لگن قرار گیرد به عضلات باسن فشار می‌آید. این استاد دانشگاه تصریح کرد: صندلی‌های چرخان برای کارمندان توصیه نمی‌شود، چون فرد در این حالت نمی‌تواند براحتی تمام فشار را به صندلی منتقل کند. تا حد امکان باید از صندلی‌های دسته دار برای نشستن استفاده شود و ارتفاع دسته‌ها نیز به گونه‌ای باشد که وقتی فرد دستش را روی آن قرار می‌دهد، شانه‌ها در حالت عادی و نه خیلی بالا و نه خیلی پایین باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها