صفحه نخست - عمومی

عمومی
بازار خلوت طلا در روز گرانی

بازار خلوت طلا در روز گرانی

۲۳ آذر ۱۴۰۴ - ۰۹:۱۸

طی دو تا سه هفته اخیر افزایش‌های پیاپی در قیمت طلا رخ داد اما این رشد قیمتی مانند ماه‌ها و دوره‌های گذشته با هیجان همراه نبوده است. معمولا زمانی که قیمت طلا با شتاب صعودی حرکت می‌کند، موجی از هجوم تقاضا و هیجان در بازار شکل می‌گیرد اما در این دوره چنین اتفاقی نیفتاده است. نکته قابل توجه این است، افزایش قیمت دیروز هم نتوانست بازار را ملتهب کند.

ضرورت‌های تغییر آرایش رسانه‌ای

ضرورت‌های تغییر آرایش رسانه‌ای

۲۳ آذر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۴

بیانات اخیر رهبر انقلاب در جمع مداحان اهل‌بیت(ع) درباره لزوم تغییر آرایش رسانه‌ای و تبلیغاتی کشور، ناظر به نقطه کانونی نبردی است که امروز میان جمهوری اسلامی و جبهه دشمن جریان دارد‌؛ نبردی که ماهیت آن، پیش از هر چیز، جنگ افکار عمومی و جنگ رسانه‌ای است. مقام معظم رهبری با دقت، محل اصلی ادامه تقابل را نشانه گرفتند‌؛ جایی که زمینه‌های روانی و ذهنی هرگونه درگیری سخت در آن شکل می‌گیرد.  ما چند ماه پیش یک جنگ نظامی تمام‌عیار را پشت‌سر گذاشتیم‌؛ جنگی که ۱۲ روز به طول انجامید و با وجود همه نابرابری‌ها، دشمن به اهداف خود نرسید و ناچار به عقب‌نشینی شد اما این به معنای پایان جنگ نیست. جنگ ادامه دارد اما در شکلی دیگر. اگر دشمن بتواند زمینه‌های ذهنی و روانی را آماده کند، تردیدی نیست که بار دیگر سراغ تقابل سخت خواهد آمد.

آرایش جدید در برابر نبرد جدید

آرایش جدید در برابر نبرد جدید

۲۳ آذر ۱۴۰۴ - ۰۸:۵۷

در روزهای اخیر، تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم آرایش جدید رسانه‌ای در برابر جنگ تبلیغاتی دشمن، بازتاب گسترده‌ای یافته است. طرح این موضوع در دیدار با مداحان، نشان از اهمیت ویژه‌ جنگ نرم در مقطع کنونی دارد. این پرسش مطرح می‌شود که چه شرایط جدیدی در صحنه تقابل تبلیغاتی شکل گرفته که چنین تأکیدی از سوی رهبری ضرورت یافته است؟

اهمیت روایت‌سازی در جنگ رسانه‌ای دشمن

اهمیت روایت‌سازی در جنگ رسانه‌ای دشمن

۲۳ آذر ۱۴۰۴ - ۰۸:۵۴

سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان اهل‌بیت(ع) در ضروت تغییر در آرایش رسانه‌ای در برابر جنگ دشمن برای تغییر در ذهن و دل مردم و انتخاب مخاطب، خود حامل یک پیام معنادار است.

وقتی اعتماد مسافر مدیریت می‌خواهد، نه تبلیغ

پژوهشگر حوزه مدیریت رسانه و ارتباطات؛

وقتی اعتماد مسافر مدیریت می‌خواهد، نه تبلیغ

۲۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۸

صنعت هواپیمایی در ذهن بسیاری از مدیران، هنوز صنعتی فنی، عملیاتی و وابسته به ناوگان است؛ جایی که موفقیت، بیش از هر چیز با تعداد پروازها، ایمنی، و سودآوری سنجیده می‌شود. اما در ذهن مسافر امروز، هواپیمایی قبل از آنکه یک صنعت فنی باشد، یک «تجربه ارتباطی» است. تجربه‌ای که از لحظه جست‌وجوی بلیت آغاز می‌شود، در سالن انتظار فرودگاه ادامه می‌یابد و حتی پس از فرود هواپیما، در شبکه‌های اجتماعی و حافظه جمعی مسافران تداوم پیدا می‌کند. در چنین فضایی، اعتماد مسافر دیگر با تبلیغ ساخته نمی‌شود؛ اعتماد، نتیجه مدیریت درست ارتباطات است.مسافر امروزی، به‌ویژه در جامعه‌ای که شبکه‌های اجتماعی بستر اصلی گفت‌و‌گو و قضاوت عمومی شده‌اند، کمتر به شعار‌های تبلیغاتی باور دارد. آنچه برای او اهمیت دارد، «نحوه مواجهه شرکت هواپیمایی با مسأله» است؛ مسئله‌ای به نام تأخیر، لغو پرواز، نقص خدمات یا حتی یک توضیح ناقص. در این شرایط، روابط‌عمومی و تبلیغاتِ پرزرق‌وبرق نه‌تنها چاره‌ساز نیستند، بلکه گاه خود به عاملی برای تشدید بی‌اعتمادی تبدیل می‌شوند.

اردبیل جزو ۳ استان برتر کشور معرفی شد

در ارزیابی وزارت کشور؛

اردبیل جزو ۳ استان برتر کشور معرفی شد

۱۹ آذر ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۷

وزیر کشور در گزارشی به رئیس‌جمهور، نتایج ارزیابی عملکرد استان‌ها را در راستای تحقق شعار سال «سرمایه‌گذاری برای تولید» اعلام کرد.

سه‌گانه فرصت در آسیای مرکزی

سفیر کشورمان در عشق‌آباد در گفت‌وگو با «جام‌‌جم» ابعاد مختلف سفر رئیس‌جمهور به ترکمنستان و قزاقستان را تشریح کرد

سه‌گانه فرصت در آسیای مرکزی

رویش زندگی از دل مرگ

همزمان با موافقت معاون رئیس‌جمهور با اهدای عضو ۲ فرزندش،در گفت‌وگو با دکتر امید قبادی، نایب‌رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان، چالش‌های این حوزه را بررسی کردیم

رویش زندگی از دل مرگ

نیازمندی ها