صفحه نخست - عمومی - جدیدترین اخبار ایران و جهان | پایگاه خبری جام جم

عمومی
دفاع شفاف از موضع ایران در قبال محور مقاومت

دفاع شفاف از موضع ایران در قبال محور مقاومت

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴

آقای پزشکیان قبل و بعد از ریاست جمهوری بار‌ها روی ارتباطات بین المللی، سیاست خارجی، محور مقاومت، مساله برقراری روابط گسترده و ارتقای تعاملات با کشور‌های همجوار تاکید کرده و رئیس جمهور در سفری که به عراق داشت بار دیگر به این نکته اشاره کرد که جمهوری اسلامی خواهان این است که با کشور‌های جهان روابط حسنه داشته باشد.

رئیس جمهور همچنان قاطع در حمایت از آرمان فلسطین

رئیس جمهور همچنان قاطع در حمایت از آرمان فلسطین

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷

رئیس جمهور روز یکشنبه برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر می‌کند تا از تربیون این نهاد بین المللی مواضع جمهوری اسلامی ایران را به گوش جهانیان برساند.

افتخار آمریکا به دشمنی با ملت ایران

افتخار آمریکا به دشمنی با ملت ایران

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸

طبعا برخی جریان‌های غرب‌گرا در کشور بدون توجه به آفات وآسیب‌های فراوان ورود کشور به چنین فضاهایی، همواره کوشیده‌اند توپ عدم حل مسائل فیمابین ایران و آمریکا را به زمین ایران انداخته و از پرداختن به موانع آمریکاییِ پیشِ روی آن احتراز کنند؛ نکته‌ای که اگر با عینک ترجیح منافع ملی بدان نگریسته شود، منطقا نتیجه و خروجی دیگری خواهد داشت و سود آن هم بیش از هر چیزی متوجه ملت ایران خواهد شد.

دولت وفاق ملی دولتی مبتنی بر مساله شناسی صحیح و کارآمدی موثر

دولت وفاق ملی دولتی مبتنی بر مساله شناسی صحیح و کارآمدی موثر

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵

وفاق ملی تعاریف و تعابیر مختلفی دارد و طبعا برای شکل گیری آن باید به مقدماتی توجه کرد. براساس مبانی جامعه شناسی سیاسی، فرایند قدرت اجتماعی که از جانب مردم صادر می‌شود و قدرت سیاسی که مبتنی بر آن دولت‌ها بر سر کار می‌آیند کارسازی برای دو هدف مهم است.

ابتکار عمل در دستان محور مقاومت

ابتکار عمل در دستان محور مقاومت

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹

حمله مقاومت یمن به قلب سرزمین‌های اشغالی با استفاده از موشک هایپرسونیک در حالی اتفاق افتاد که از مدت‌ها قبل می‌شد چنین اقدامی را از سوی مقاومت پیش‌بینی کرد. از مدت‌ها قبل از سوی صاحب‌نظران مختلف چه در داخل ایران و چه در خارج گفته شده بود که به هر میزان، حوزه جنگ بین رژیم‌صهیونیستی و محور مقاومت گسترده‌تر شود این قطعا به ضرر رژیم‌صهیونیستی خواهد بود و تسلیحات جدیدی به میدان می‌آیند که صهیونیست‌ها را غافلگیر و ضربات بیشتری به آنها وارد می‌کنند.

موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور:

موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود

۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور، حفاظت از هویت گران‌سنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، گفتند: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود.

تحول برای مردم با وفاق در ساختار

تحول برای مردم با وفاق در ساختار

۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷

سپهر سیاسی کشور مدتی است با آغاز انتخابات ریاست جمهوری تا امروز با مفهوم وفاق همنشین شده است. مفهوم و ایده‌ای که صادقانه توسط رئیس‌جمهور محترم و در راستای آنچه نیاز کشور برای همدلی و وحدت برای حل مشکلات مردم است، طرح و بیان می‌شود.‌

نیازمندی ها