صفحه نخست - عمومی - جدیدترین اخبار ایران و جهان | پایگاه خبری جام جم

عمومی
کنگره جهانی حج فرصتی برای حمایت از غزه

کنگره جهانی حج فرصتی برای حمایت از غزه

۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵

در آستانه برگزاری مراسم پرشکوه حج قرار داریم. بدون تردید حج امسال با سال‌های گذشته تفاوت‌های فراوانی دارد بویژه اینکه فضای حاکم بر مردم دنیا و جهان اسلام مملو از حس همراهی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و غزه است.

مختصات نظم جدید منطقه

مختصات نظم جدید منطقه

۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶

مسائل مختلفی این روز‌ها بر تحولات منطقه سایه انداخته است اما در این میان می‌توان به سه مسأله که به نظر می‌رسد تأثیر بیشتری بر تحولات منطقه دارند اشاره‌کرد. یکی از این مسائل تجمعات اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا، استرالیا و کاناداست که موجی جهانی را علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سیاست‌های آمریکا ایجاد کرده است. تأثیر اعتراضات دانشجویی به حدی است که مقامات آمریکایی نمی‌توانند‌ بی‌تفاوت از کنار آن عبور کنند. به همین دلیل رئیس‌جمهور آمریکا نیز به این مهم واکنش نشان داده است.

حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات

حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات

۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳

ایران در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دارد و انتظار این است که مردم حضور پرشور خود را در این آزمون بزرگ ثبت کنند.

سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی

سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی

۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

مناقشه آتلانتیکی‌ها و مسکو به نقطه اوج خود رسیده ومتعاقب وقوع جنگ اوکراین، شاهد تصاعد بحران میان طرفین هستیم. گرچه برخی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی درصدد مهار مناقشه و تحدید دامنه آن هستند اما در مقابل برخی اعضا مانند آمریکا، انگلیس ولهستان نیز درصددحفظ این گره کوروتبدیل آن به مناقشه‌ای دائمی بامسکو برآمده‌اند.

ماموریت دشوار بلینکن برای نجات نتانیاهو

ماموریت دشوار بلینکن برای نجات نتانیاهو

۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴

این روز‌ها رژیم صهیونیستی و ایالات متحده شرایط سختی را تجربه می‌کنند. آمریکا بواسطه اقدامات نابخردانه اسرائیل فشار‌های زیادی را متحمل شده و تلاش می‌کند با فرستادن آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور به سرزمین‌های اشغالی بتواند اوضاع را تا حدودی مدیریت کند.

نیازمندی ها