کتاب «سلوک عاشورایی» تالیف استاد فقید اخلاق آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی به عنوان برگزیده بیست و سومین جایزه کتاب فصل انتخاب شد.
کد خبر: ۵۴۶۶۷۰
«سلوک عاشورایی» برگزیده جایزه کتاب فصل شد

آیین پایانی بیست و سومین جایزه کتاب فصل در حالی فردا در سرای اهل قلم برگزار می‌شود که با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب «سلوک عاشورایی» تالیف استاد فقید اخلاق آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، به عنوان برگزیده این دوره تجلیل خواهد شد.

آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی که چندی پیش دارفانی را وداع گفت، در بخش سیره این جایزه از گروه دین برگزیده شده و مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

آیت‏‌الله حاج ‏آقا مجتبی تهرانی در سال 1316 در خانواده‌‏ای از اهل علم، معرفت و شهادت در تهران به دنیا آمد. استاد از سال 1351 ضمن اقامه جماعت در مسجد جامع بازار، تشکیل جلسات اخلاق و تفسیر برای جوانان در همان‌سال‌ها، تربیت و هدایت جوانان انقلابی را به دست گرفت.

کتاب «سلوک عاشورایی» شامل گزیده‌ای از سخنان زنده‌یاد آیت‌الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی درباره عاشورا و قیام امام حسین (ع) است.

در بازنویسی این سخنان، تلاش شده تا کمترین ویرایش صورت گیرد و سبک و سیاق کلام حفظ شود و به تیترگذاری مطالب و ارجاعات و توضیحات ضروری اکتفا شود. کتاب در ده منزل یا دفتر سامان یافته است که هر منزل به موضوعی خاص اختصاص دارد.

آیین پایانی بیست و سومین جایزه کتاب فصل از ساعت 15 تا 17 فردا سه‌شنبه 15 اسفند در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.(مهر)

newsQrCode
برچسب ها: عاشورا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها