دزدهای خشن وحشت می آفریدند

چهار عضو باندی که نیمه‌شب با ورود به مزارع کشاورزان در جنوب شهرری، ابزار‌های کشاورزی را سرقت و از مردم زورگیری می‌کردند، تحت‌ تعقیب قرار گرفته و یکی از آنها دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۴۵۴۰
دزدهای خشن وحشت می آفریدند

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده اوایل تیرماه هنگامی در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری قرار گرفت که مرد کشاورزی با حضور در این مرکز، از سرقت محموله بذر در مزرعه‌اش خبر داد.

شاکی گفت: چند روز پیش یک محموله بذر‌ کشاورزی خریده و به انبار منتقل کردم. روز حادثه وقتی برای برداشتن کیسه‌ بذر وارد انبار شدم، مشاهده کردم محموله بذرها به ارزش 20 میلیون تومان سرقت شده است.

در پی این شکایت، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد تا این که چند روز بعد افراد دیگری هم از سرقت ابزار و محموله بذر کشاورزی از مزرعه‌شان شکایت کردند.

با افزایش این شکایت‌ها و بررسی شیوه سرقت معلوم شد سرقت‌ها به شیوه‌ای مشابه انجام شده؛ به‌طوری که ابتدا در ورودی انبارها تخریب و سپس اموال سرقت شده است.

مرد کشاورز، پلیس را به یک قدمی دزدها رساند

جستجو‌ها برای دستگیری سارقان شب روی مزارع ادامه داشت تا این‌ که مالباخته دیگری با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری با ارائه شکایتی عنوان کرد چهار مرد نیمه‌شب وارد مزرعه‌اش شده‌اند و او با شنیدن پارس سگ مزرعه، وارد انباری شده و با مشاهده دزدها، قصد کمک‌خواهی از همسایه‌ها را داشته که یکی از سارقان با ضربات چوبدستی به وی حمله و او را بی‌هوش کرده است.

در ادامه مشخص شد، مرد کشاورز وقتی به هوش آمده، متوجه سرقت بخشی از ابزارهای کشاورزی‌اش شده است در این مرحله، با اطلاعات به‌دست آمده از شاکی جدید، چهره‌نگاری رایانه‌ای انجام و جستجو برای دستگیری سارقان فراری آغاز شد.

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌ که، یک مرد افغان نیز با حضور در مرکز پلیس، علیه چهار مرد که به زور وارد خانه‌اش در جنوب شهرری شده و اموالشان را دزدیده بودند، شکایت کرد.

در تحقیق از وی معلوم شد، شب حادثه چهار مرد قمه و چاقو به دست، زنگ در خانه‌شان را به صدا درآورده و پس از بازشدن در، او را به گروگان می‌گیرند و به زور وارد خانه‌اش می‌شوند سپس با بستن دست و پای او و دیگر اعضای خانواده‌اش، پول، طلا و اموال قیمتی خانه را دزدیده و متواری می‌شوند.

ماموران با اطلاعات به‌دست آمده و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری، متوجه می‌شوند تصویر یکی از آنها به همان فردی که از مزرعه یک کشاورز سرقت کرده است، شباهت دارد بنابراین جستجو‌ها برای دستگیری دزدهای فراری ادامه یافت تا این‌که افراد دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس، علیه چهار مرد خشن شکایت کردند.

ردپای متهمان فراری در دزدی‌های خشن

در تحقیق از این افراد معلوم شد، سارقان، افراد را هنگام خروج از مراکز تجاری و بانک و طلافروشی‌ها با دو دستگاه موتورسیکلت تعقیب و با تهدید قمه و چاقو، اموالشان را سرقت می‌کردند.

همچنین رانندگان را پشت چراغ قرمز یا محله‌های خلوت به دام ‌انداخته و با تهدید قمه و چاقو، پول، گوشی تلفن همراه و مدارکشان را می‌دزدیدند.

با اطلاعات به‌دست آمده و چهره‌نگاری‌ رایانه‌ای، پاتوق‌ دزدهای فراری به طور نامحسوس تحت نظر گرفته شد تا سرانجام ماموران اطلاع یافتند یکی از اعضای باندی که در تعقیبشان هستند، به خانه‌ای در جنوب شهرری در رفت‌وآمد است.

با به دست آمدن این سرنخ، ماموران روز گذشته برای دستگیری متهم به خانه مورد نظر رفتند، اما وی با دیدن ماموران قصد فرار داشت که آنها با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح و تیراندازی هوایی، یکی از اعضای این باند را دستگیر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها