سعود الفیصل :

انگشتی که به سوی عربستان نشانه رود را قطع می‌کنیم

وزیر امور خارجه عربستان در تلاش برای آرام کردن جو حاکم در این کشور گفت‌وگو را بهترین راه حل مشکلات عربستان دانست.
کد خبر: ۳۹۰۱۳۳

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط،‌ سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در یک کنفرانس خبری بهترین راه حل برای مشکلات موجود این کشور را گفت‌وگو دانست و اظهار کرد که علمای مذهبی عربستان هرگونه تظاهرات در این کشور را حرام دانستند.

سعود الفیصل هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی عربستان را رد کرد و افزود:‌ هر انگشتی که به سوی عربستان نشانه رود را قطع خواهیم کرد چرا که تغییردر این کشور تنها توسط مردم عربستان انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه عربستان افزود:‌ بهترین راه حل برای برآورده کردن خواسته‌های شهروندان عربستان در سراسر این کشور گفت‌وگو و مذاکره است.

وی درباره تظاهرات شیعیان در منطقه قطیف در شرق این کشور اظهار کرد: عربستان یک کشور باز است و عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با ایمان به عدالت و برابری بر لزوم گوش دادن به اعتراض‌های شهروندان تاکید داشته و اصرار دارد که مسئولان همیشه آماده شنیدن دیدگاه‌های شهروندان باشند.

سعود الفیصل درباره موضع عربستان در قبال حوادث اخیر لیبی اظهار کرد: عربستان بر وحدت لیبی تاکید دارد اما من هیچ چیزی در مورد آنچه که برخی روزنامه‌ها در مورد کمک‌های مالی عربستان به مردم انقلابی لیبی اعلام کرده‌اند، نمی‌دانم و فکر نمی‌کنم این اتفاق افتاده باشد.

الفیصل گفت: تصمیم درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی بر عهده اتحادیه عرب است نه کشورهای حوزه خلیج فارس. به هرحال همه اعضای شورا بر حمایت و حفاظت از مردم لیبی اتفاق‌نظر دارند.

وی با تاکید بر تحکیم روابط میان مصر و عربستان اظهار کرد: دو کشور دارای روابط عمیق و استراتژیک هستند و آنچه که هم‌اکنون در مصر در حال اتفاق است، هیچ تاثیری بر این رابطه نخواهد گذاشت چرا که عربستان با هر دولتی که ملت مصر انتخاب کنند، همکاری خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها