عصر پنجشنبه در شهرری برگزار شد

آیین بزرگداشت مرحوم علامه سید جعفر شهیدی

مرحوم سید جعفر شهیدی رئیس موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام بود.
کد خبر: ۳۷۹۶۱۳

به گزارش جام جم آنلاین ، شهیدی از شاگردان برجسته علی‌اکبر دهخدا و بدیع‌الزمان فروزانفر در دانشگاه تهران بود و در سال 1340 دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی و تاریخ دریافت کرد.

وی همچنین در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف زیر نظر سید حسین طباطبائی بروجردی ، سید ابوالقاسم خویی تحصیل نمود و درجه اجتهاد داشت.

در این مراسم صمد مومنی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری در گفت و گو با جام جم آنلاین گفت: سید جعفر شهیدی از علامای بزرگ بودند که  به جز همکاری در تدوین فرهنگ معین و لغت‌نامه دهخدا ، 4 عنوان ترجمه ، 3 عنوان تصحیح و تعداد زیادی تالیف دارد که شماری از کتاب‌های وی به زبان‌های بیگانه ترجمه شدند و جایزه دریافت کردند.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری افزود: دکتر شهیدی در سال 1374 منزل مسکونی اش را به شهرداری نارمک واگذار کرد و این خانه در همان سال به کتابخانه عمومی دکتر شهیدی تبدیل شد. پس از مرگ وی اتاقی در این کتابخانه به موزه نگهداری برخی آثار از آثار او اختصاص داده شد.

پیکر وی صبح روز چهارشنبه بیست و شش دی 1386 از مقابل بنیاد لغتنامه دهخدا به سمت دانشگاه تهران تشیع شد.

شهرری - خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها