امید به کشف اجساد 1000 مفقودالاثر

پرونده مفقودین جنگ تحمیلی بررسی شد

کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد: در نشست دو روزه میان مقام بلندپایه ایران و عراق که در ژنو برگزار شد، دو طرف بر افزایش تلاش ها در زمینه پیگیری موضوع مفقودین جنگ که از سال 1980 تا 1988 ادامه داشت، توافق کردند.
کد خبر: ۳۶۳۲۵۷

به گزارش مهر ، صلیب سرخ جهانی اعلام کرده است: این نشست که از روز 27 اکتبر (5 آبان ماه) به مدت دو روز ادامه داشته است دلیلی بر تلاش تازه ایران و عراق در راستای اطلاع از سرنوشت مفقودین جنگ است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ البته به مقامات حاضر در نشست دوجانبه ژنو و تصمیماتی که در این راستا اتخاذ شده است، اشاره ای نکرده است. اما یکی از مقامات این کمیته در این باره اظهار داشت: ما از پیشرفت به وجود آمده در این پرونده و پایبندی مقامات دو کشور به این مسئله استقبال می کنیم.

بنا بر این گزارش ، این نخستین نشست ایران و عراق با حضور کمیته بین المللی صلیب سرخ از زمان امضای توافقنامه ایران و عراق در اکتبر 2008 محسوب می شود. توافقنامه ای که در آن بر سرعت بخشیدن به تلاشها در راستای اطلاع از سرنوشت کسانی که طی جنگ اسامی آنها به عنوان اسرای احتمالی و یا مفقودین بوده است، تاکید دارد.

البته از سال 2008 تا کنون با نظارت صلیب سرخ اجساد 250 نفر از کشته شدگان جنگ ایران و عراق میان دو کشور مبادله شده است والبته از سرنوشت هزار مفقود الاثر دیگر نیز اطلاعاتی بدست آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها