رئیس سازمان صنایع و معادن استان سمنان گفت: از 72 ماده معدنی شناخته شده در کشور، 42 ماده معدنی در استان سمنان استخراج می‌شود.
کد خبر: ۳۱۴۲۳۲

به گزارش فارس از مهدیشهر، عباس رستمی پیش از ظهر امروز در اجلاس مشترک روسای سازمان‌ها و اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن استان‌های کشور که با حضور وزیر صنایع و رئیس اتاق بازرگانی ایران در مهدیشهر برگزار شد، افزود: سالانه 12 میلیون تن ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج و تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: 325 واحد معدنی دارای پروانه بهره‌برداری در استان سمنان وجود دارد.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان سمنان تصریح کرد: سالانه 12 میلیون تن ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج و تولید می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ در کل معادن موجود استان سمنان، 4 هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

رستمی خاطرنشان کرد: در جریان دو سفر هیئت دولت به استان سمنان، 33 مصوبه در ارتباط با بخش صنعت و معدن این استان اخذ شد که از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت هفت مصوبه کاملاً‌ اجرایی شده و مصوبات دور دوم سفر در دست اقدام است.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان سمنان تصریح کرد: نقدینگی و فروش نرفتن مواد معدنی استخراج شده از مهم‌ترین مشکلات واحدهای معدنی موجود در استان سمنان است.

وی اضافه کرد: مشکلات موجود در بخش صنعت و معدن استان سمنان بر اساس اولویت در شورای صنعت و معدن و در کارگروه طرح آمایش و صنعت و معدن استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهای لازم ارائه می‌شود.

رستمی ادامه داد: مسئولان سازمان صنایع و معادن استان سمنان می‌کوشند مشکلات بخش صنعتی و معدنی استان را به حداقل برسانند تا این واحدها راکد نشوند و منجر به بیکاری کارگران زیرپوشش آنها نشود.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان سمنان همراهی و همکاری مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را در راستای حل مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی قابل تقدیر دانست.

وی گفت: این همراهی و همکاری‌ها توانست ما را در حل مشکلات موجود یاری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها