گروه رسانه: در دیدار علی دارابی، قائم‌مقام سازمان صدا و سیما با مسوولان وزارت فرهنگ سنگال بر گسترش همکاری‌های رسانه‌ای در داکار پایخت این کشور غرب آفریقا تاکید شد. در ابتدای این دیدار، که در محل سازمان صدا و سیما برگزار شد، علی دارابی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و علایق مشترک ایران و سنگال خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه مشترک این دو کشور، دین اسلام است. وی با بیان همگرایی 2 کشور در اتحایه و مجامع بین‌المللی، آن را عاملی برای افزایش علایق دو کشور دانست.
کد خبر: ۳۰۷۹۶۴

دارابی با اشاره به جمعیت جوان کشور سنگال، آن را عاملی برای دستمایه فرهنگ و استفاده بهینه ایران در کشور سنگال دانست. قائم‌مقام سازمان با اشاره به این که 110 شبکه تلویزیونی در ایران به 32 زبان فراملی برنامه تولید و پخش می‌کنند، تصریح کرد: رادیو و تلویزیون ایران توانمندی‌های زیادی در زمینه فیلمسازی و آموزش کارکنان دارد. دکتر دارابی با اعلام آمادگی برای آموزش کارکنان سنگالی، بحث آموزش در سازمان صدا و سیما ایران را مهم دانست و گفت: ما برای پیگیری این مهم در سنگال آماده‌ایم.

آمادوتیجان نیاین، مدیر سینمایی وزارت فرهنگ سنگال نیز در این دیدار، رادیو و تلویزیون سنگال را مستقل دانست و گفت:2 کشور ایران و سنگال در زمینه‌های تخصصی، سمعی و بصری و تولید فیلم می‌توانند کار کنند. ابراهیم سلیمان انجای، مدیر تلویزیون کشور سنگال نیز در این دیدار با اشاره به توافق‌های صورت گرفته در زمینه آموزش و تبادل برنامه‌ها، خواستار مبادله تولیدات مذهبی همچون سریال حضرت یوسف (ع)‌ برای دوبله و پخش در کشور سنگال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها