با هدف ایجاد باغ شهر ملی

باغ‌های سنتی قزوین احیاء می‌شوند

باغ‌شهر ملی قزوین با هدف حفظ و احیای باغ‌های سنتی در این شهر ایجاد می‌شود. کلیات طرح ایجاد این باغ‌شهر در جلسه شورای شهر قزوین و با حضور استاندار قزوین به تصویب رسید که طی آن، سیداحمد نصری در سخنانی با تاکید بر احیای باغ‌های سنتی تصریح کرد: با توجه به این که تغییر کاربری در این باغ‌ها صورت نمی‌گیرد، صاحبان باغ‌های سنتی باید با جدیت بیشتری بحث احیای آنها را پیگیری کنند.
کد خبر: ۱۸۹۶۸۲

استاندار قزوین با اشاره به حمایت دولت از اجرای طرح‌های کشاورزی با هدف تولید محصولات، گفت: صاحبان باغ‌های سنتی می‌توانند با حفظ این باغ‌ها از محل تولید و فروش محصولات کشاورزی کسب درآمد کنند.

رئیس شورای شهر قزوین نیز در این نشست با اشاره به آماده بودن 21 طرح پیشنهادی از سوی اعضای این شورا تصریح کرد: این طرح‌ها آماده شده و مورد بررسی قرار گرفته است که امیدواریم این 21 طرح توسط اعضای هیات دولت در دور دوم سفر به استان قزوین به تصویب برسد؛ چراکه چهار طرح از این طرح‌های پیشنهادی به عنوان طرح‌های ملی مطرح خواهند شد.

ظاهری، این طرح‌ها را شامل حفظ و احیای 2 هزار و 650 هکتار از باغ‌های سنتی شهر قزوین، تبدیل پارک یکهزار و 400 هکتاری باراجین به عنوان پروژه ملی و پایلوت باغسار کشور، مشخص شدن حریم شهر قزوین در غرب، جنوب و شرق و ... عنوان کرد.

گفتنی است کلیات این طرح تحت عنوان «ایجاد باغشهر ملی در قزوین» توسط شهرداری تحویل کارگروه آب و کشاورزی استان شده و پس از تصویب توسط این کارگروه جهت تصویب نهایی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارجاع می‌شود تا در نهایت در سفر رئیس‌جمهور به استان به عنوان یک پروژه ملی پیشنهاد شود.

قزوین ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها