سایه خبر

پشت پرده موسسه‌ای‌ به ظاهر حامی دموکراسی‌

روزنامه اسپانیایی ال پائیس از پشت پرده فعالیت‌های موسسه‌ای آمریکایی با عنوان کمک برای توسعه دموکراسی گزارش داد که افرادی چون علی افشاری، حسین بشیریه، سیامک نمازی، منوچهر محمدی، لادن برومند، رامین جهانبگلو و هاله اسفندیاری همکاران ایرانی این موسسه هستند.
کد خبر: ۱۶۷۵۵۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ال پائیس می‌نویسد، این موسسه وظیفه دارد بسترهای لازم را علیه برخی حکومت‌ها در کشورها برای راه‌اندازی جنبش‌های کودتایی یا براندازی نرم آماده کند. در اهداف کاری این موسسه آمده است دموکراسی‌ای که به عنوان هدف آن را دنبال می‌کنیم، برگزاری انتخابات نیست، این دموکراسی‌ باید طی یک برهه طولانی تبدیل به فرهنگ سیاسی مردم و سنت ملل شود و مردم برای دستیابی به این دموکراسی باید با سنت‌های ملی کشور خود مقابله کنند. این موسسه همچنین مورد حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم سنا و وزارت خارجه آمریکا قرار دارد.

سوءاستفاده کاخ سفید از اموال بلوکه شده ایران‌

پایگاه اینترنتی واشنگتن دی‌سی از نقش واسطه فرزند شاه مخلوع در سوء‌استفاده دولت آمریکا از اموال بلوکه شده ملت ایران خبر داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، این پایگاه اینترنتی با بیان این‌که رضا پهلوی با میلیاردها دلار از اموال ایران که در آمریکا بلوکه شده است زندگی می‌کند، نوشت: با وجود پیگیری‌های گسترده دولت ایران برای بازگرداندن این اموال، سران کاخ سفید به دلیل این‌که خاندان پهلوی مشغول استفاده از این اموال هستند، مانع این مساله می‌شوند.

پایگاه اینترنتی واشنگتن دی سی افزود: پرداخت این اموال به رضا پهلوی در واقع راه فراری برای دولت آمریکا است تا از آنها به نفع خود سود ببرد، زیرا درآمد این اموال به طور کامل به وی پرداخت نمی‌شود.به عنوان مثال بتازگی 60 هزار دلار از طرف رضا پهلوی به روزنامه واشنگتن پست پرداخت شده است تا نامه‌ای خطاب به جهانیان به نام وی در این روزنامه چاپ شود و جالب این‌که نامه مذکور در ستون خوانندگان این روزنامه چاپ شد نه نویسندگان.

توصیه‌ای برای کنار گذاشتن عنوان تبلیغی یاران خاتمی‌

محمدعلی ابطحی عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون‌مبارز به دوم‌خردادی‌هایی که به مرحله دوم انتخابات مجلس راه یافته‌اند، توصیه کرد که از نام یاران خاتمی یا ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان استفاده نکنند.

 ابطحی در پایگاه اینترنتی خود خطاب به کاندیداهای دوم خردادی نوشت: به نظر می‌رسد تنها راه عملی این باشد که خود کاندیداها تصمیم بگیرند و بدون آن‌که ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و نام یاران خاتمی مطرح شود، نسبت به ادامه فعال یا غیر فعال برای دور دوم انتخابات تصمیم بگیرند.

گفتنی است، در دور نخست انتخابات مجلس هشتم ائتلاف مرکزی گروه‌های دوم خردادی که از عنوان یاران خاتمی استفاده می‌کردند با اقبال چندانی در میان رای‌دهندگان ایرانی روبه‌رو نشدند و رقبای اصولگرای آنان با کسب  اکثریت کرسی‌های پارلمانی که در دور اول وضعیت آن مشخص شد با اقبال مردم مواجه شدند.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار:
تغییر قانون اساسی تنها در مجلس ششم مطرح شد

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در پاسخ به اظهارات اخیر ابراهیم یزدی، دبیر کل جریان غیرقانونی نهضت آزادی مبنی بر این‌که اصلاح‌طلبان به‌دنبال تغییر ساختار نظام و قانون اساسی کشور هستند، گفت: بحث تغییر ساختار قانون اساسی تنها در دوره‌های گذشته و بالاخص مجلس ششم توسط بخشی از بدنه جبهه مشارکت مطرح شد، اما امروز هیچ موضوعیتی ندارد.

اسماعیل حق‌پرستی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: البته مطرح کردن تغییر ساختار قانون اساسی که در مجلس ششم توسط برخی گروه‌ها نظیر جبهه مشارکت مطرح شد مورد نگرانی خاتمی، رئیس‌جمهور وقت آن دوره واقع شد که آن زمان این موضوع از تب و تاب افتاد.

وی تصریح کرد: ‌در حال حاضر هیچ گروهی در جبهه دوم خرداد حرف از تغییر ساختار قانون اساسی نمی‌زند و از مجلس ششم به بعد چنین مساله‌ای شنیده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها