ثبت نام کنکور 86 از فردا آغاز می شود

ایسنا:رییس سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبتنام کنکور سراسری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور از فردا پنجشنبه در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۷

دکتر پورعباس گفت: ثبتنام آزمون سراسری تا 7 دی ماه به صورت اینترنتی و کامپیوتری در مراکز پستی کشور ادامه دارد.
وی با اشاره به تمهیدات اندیشده شده برای ثبتنام کنکور اظهار کرد: در کلیه مراکز پستی دو باجه ، یکی برای ثبتنام اینترنتی و دیگری برای ثبتنام کامپیوتری پیشبینی شده است.
وی با بیان اینکه در ثبتنام اینترنتی، داوطلبان میتوانند اطلاعات ثبتنامی خود را از طریق اینترنت مشاهده کنند، گفت: داوطلبانی که از طریق کامپیوتر یا (CBR) ثبتنام کنند، طی کمتر از دو ماه اطلاعاتشان بر روی سایت سازمان سنجش قرار میگیرد.
وی با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده شده، داوطلب نخواهد ماند که موفق به ثبتنام نشود، گفت: در این زمینه کلیه مراکز پیشدانشگاهی به یاری داوطلبان خواهند آمد. ضمن آنکه دانشگاه پیامنور اعلام آمادگی کرده و با دریافت مجوزهای لازم، از داوطلبان آزمون سراسری ثبتنام به عمل میآورد.
رییس سازمان سنجش با بیان اینکه آزمون سراسری 86 همانند سال قبل بدون تغییری برگزار میشود، یادآور میشود: روند فعلی برگزاری آزمون سراسری به صورت یک مرحلهای است. همچنین در آزمون امسال سوابق تحصیلی داوطلبان نیز تأثیر 15 درصد دارد.
دکتر پورعباس پیشبینی کرد که در کنکور 1386 یک میلیون و 300 هزار نفر شرکت کند.
وی در عین حال با اشاره به سیاستهای تشویقی سازمان سنجش در این باره خاطر نشان کرد: سازمان سنجش برای تشویق داوطلبان آزمون سراسری که برای ثبتنام خود شیوه اینترنتی را برمیگزینند، جوایزی را در نظر گرفته است.
رییس سازمان سنجش همچنین گفت: شرکت تعاونی خدمات آموزشی به 600 نفر از داوطلبانی که به شیوه اینترنتی ثبتنام کنند جوایزی اهدا میکند که عبارت است از 15 رایانه، 15 چاپگر، 20 اسکنر، 50 ماشینحساب پیشرفته ، 250 مجموعه کامل کتابهای مرکز انتشارات و 250 نرمافزار گنجینه سؤالات.
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور نیز در خصوص هزینه ثبت نام کنکور اظهار کرد: داوطلبان برای شرکت در هر یک از گروههای آزمایشی باید مبلغ 36 هزار ریال پرداخت و دفترچه راهنما و کارت اعتباری دریافت کنند.
دکتر توکلی گفت: اگر فردی متقاضی گروه آزمایشی هنر علاوه بر گروه اصلی (ریاضی، تجربی، انسانی، زبانهای خارجی) بود باید مبلغ 36 هزار ریال پرداخت و یک کارت اعتباری دریافت کند.
همچنین اگر فردی متقاضی گروه آزمایشی زبانهای خارجی علاوه بر گروه اصلی (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر) بود باید مبلغ 36 هزار ریال پرداخت و یک کارت اعتباری دریافت کند.
وی افزود: اگر داوطلبی علاقه مند به پیام نور - غیر انتفاعی و تربیت معلم بود باید مبلغ 17 ریال پرداخت و یک کارت اعتباری دریافت کند.
دکتر توکلی با بیان اینکه برای توزیع مدارک و کارت اعتباری علاوه بر هزینه ثبتنام مبلغ 2000 ریال هزینه توزیع توسط پست دریافت میشود، اظهار کرد: اگر داوطلبی دوبار مراجعه و تقاضای کارت اعتباری کرد باید مبلغ 2000 ریال علاوه بر مبلغ پرداختی قبلی پرداخت کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها