ایجاد جنین هیبرید از انسان و گاو

جام جم آنلاین: دانشمندان انگلیسی برای تولید جنین از ادغام ژنوم انسانی و تخمک گاو درخواست مجوز کرده اند.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۹

به گزارش بی بی سی ، محققان دانشگاه نیوکسل درنظر دارند جنین های هیبریدی را ایجاد کنند و هدف خود را استفاده از این جنین ها در تحقیقات سلول های بنیادی معرفی کرده اند اما منتقدان این کار را غیر اخلاقی و خطرناک دانسته اند.
دکتر هریس عضو کمیته منتخب علوم و تکنولوژی می گوید اگر استفاده از تکنیک های کلونینگ واقعا به نفع انسان باشد جلوگیری از آن غیر اخلاقی است.
در حال حاضر تحقیقات سلول های بنیادی یکی از امیدوارکننده ترین حوزه های علوم پزشکی است.
برای انجام کلونینگ ، سلول های بنیادی و جنین 5 روزه که با هم ادغام می شوند ، هر دو توانایی تبدیل شدن به هر یک از بافت های بدن را دارند.
دانشمندان در تلاشند با توجه به این توانایی ، به درمانی برای بیماری های مختلف از جمله پارکینسون ، آلزایمر و سکته مغزی دست یابند.
برای این منظور به هزاران جنین نیاز دارند. به علت محدودیت در تهیه تخمک انسانی محققان تصمیم دارند از تخمک گاو استفاده کنند.
در این اقدام DNA سلول انسانی به تخمک گاو (تخمکی که ماده ژنتیکی آن قبلا خارج شده) وارد می شود. جنین حاصل 99.9درصد انسان بوده و تنها عنصر گاوی DNA خارج هسته سلول است.
هدف ، استخراج سلول های بنیادی از جنین شش روزه است پیش از آنکه از بین برود سپس کیفیت و قابلیت زنده ماندن سلولهای تمایز نیافته مورد ارزیابی قرار می گیرد.
به گفته سرپرست این تحقیق اگر بتوان با مشاهده تخم ، به نحوه تولید سلولهای تمایز نیافته بدون استفاده از یک تخمک حیوانی پی برد ، شاید روزی درمان بیماری هایی مانند پارکینسون ممکن شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها