سال 1924 وینستون چرچیل، ژوزف استالین و فرنکلین روزولت برای امضای معاهده ای که به جنگ اول جهانی پایان داد، در کاخ ورسای جمع شدند. قبل از آن هم ورسای دربار خاص لویی های فرانسه بود
کد خبر: ۴۳۷۳۱
و بعد از انقلاب فرانسه هم لویی بناپارت محل اقامت خود را در آن قرار داد.
با این همه شاید این قدر که هفته گذشته اسم کاخ ورسای در رسانه های جهان پیچید، در سالهای گذشته اسم آن شنیده نمی شد.
هفته قبل یکی از بزرگترین رویدادهای سال جاری کشور هندوستان اتفاق افتاد، البته در کاخ ورسای در جنوب پایتخت فرانسه!
این اتفاق، عروسی آمیتا بهاتیا و وانیشا میتال بود. عروسی ای که دعوت نامه های آن شامل 20 صفحه نه چندان نازک نقره بود و روی آنها نام آمیت 29 ساله و وانیشای 23 ساله حک شده بود.
بیشتر از هزارنفر با این دعوتنامه ها به این عروسی مجلل و دهان پرکن دعوت شده بودند.عروس، دختر کشمی میتال سرمایه دار هندی با نفوذ در صنعت فولاد بریتانیاست و داماد، یک سرمایه گذار بانکی است که در دهلی به دنیا آمده، اما حا در لندن ساکن است.
پدرعروس صاحب یک شرکت دست اندرکار فولاد است که ارزش آن 4.6 میلیارد در برآورد می شود. او به خرج های گنده و دهان پرکن عادت دارد همین آوریل گذشته او برای ساختن عمارتی در نزدیکی لندن 127 میلیون دلار خرج کرد، تا صاحب گرانقیمت ترین خانه جهان شود.
البته عروسی دخترخانم آقای میتال هم باید در شان موقعیت پدر برگزار می شد. به همین خاطر با توجه به ارقامی که روزنامه هندی اعلام کرده اند، این مراسم حداقل 55میلیون دلار خرج برداشته است.
این مخارج شامل هزینه های گران قیمتی است که میتال برای مهمانان و اقوامش در نظر گرفته بود، تا به این ترتیب از این که قدم رنجه کرده اند و برای سورچرانی و خوشگذرانی در مجلل ترین عروسی که شاید شاهزاده های اروپایی هم آرزویش را داشته باشند، به کاخ ورسای آمده اند و این چندشب را در گران قیمت ترین هتل 5 ستاره فرانسه گذرانده اند، تشکر کرده باشد.
اما حتی با برگزاری عروسی دخترش در کاخ ورسای که به عنوان متفاخرترین کاخ اروپا شناخته می شود، ولع آقای میتال برای خودنمایی و تفاخر فروننشست.
او ترتیبی داد تا فضای سبز اطراف برج ایفل را که همیشه جمعیت در آن موج می زد، خالی کردند تا در آن به مناسبت این عروسی خوش یمن و با برکت آتشبازی کنند.
با انتشار این خبر، آوتلوک یکی از معروفترین مجلات هندی تیتر زد: پاپا! اون برج ایفل رو برام میخری؛!
تا به طعنه نسبت به ولخرجی ها و ریخت و پاشهای میتال انتقاد کرده باشد.این هفته نامه با اشاره به آمار یک میلیارد و 200 میلیون نفری فقرا در هند و وضعیت نازل زندگی در حومه شهرهای این کشور، در این باره نوشت:
میتال درحالی که همشهریانش در هند برای تکه ای نان خواب می بینند، سعی کرد مراسم عروسی ای برای نازدانه اش فراهم کند که تا پیش از این فقط در داستانهای پریان درباره شان خوانده بودیم.
این را هم بد نیست بدانید که عروس خانم فارغ التحصیل دانشگاه مطالعات شرق و آفریقا در لندن است.ما هم مانند همه کودکان خیابانی هندوستان که شبها با آرزوی یک وعده غذای گرم، سر روی سنگ سرد پیاده روهای دهلی می گذارند، برای این عروس و داماد نسل سومی آروزی خوشبختی می کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها