انتصاب 5 معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

سیدحسین مرعشی طی حکمی 5 معاون جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را معرفی کرد.
کد خبر: ۴۲۰۶۵

در حکم رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طه هاشمی ، عنوان معاون بین الملل ، حقوقی و مجلس ، علی هاشمی بهرمانی به عنوان معاون امور توسعه و تجهیز منابع ، سید محمد بهشتی به عنوان رئیس پژوهشگاه فرهنگ و گردشگری ، مرتضی کاظمی به عنوان معاون امور فرهنگی و ارتباطات و محمد دوایی به عنوان معاون توسعه مدیریت این سازمان معرفی شده اند. گفتنی است ، طه هاشمی نماینده قم در مجلس پنجم و مدیرمسوول روزنامه انتخاب ، علی هاشمی نماینده رفسنجان در مجلس ششم ، سیدمحمد بهشتی ، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی ، مرتضی کاظمی معاون سابق هنری وزارت ارشاد و علی محمد دوایی معاون سابق اداری مالی سازمان میراث فرهنگی بوده اند. گفتنی است ، انتصاب مرتضی کاظمی برای معاونت فرهنگی و ارتباطات به موافقت وزیر ارشاد منوط شده است.

16 میلیارد تومان برای پایگاه های پژوهشی میراث فرهنگی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور 16 میلیارد تومان ، به پایگاههای پژوهشی میراث فرهنگی و طرحهای آنها اختصاص داد. محمد حسن خادم زاده ، مدیر پایگاه های پژوهشی میراث فرهنگی با اعلام این مطلب گفت : در حال حاضر 56 پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی در کشور وجود دارد و در پایگاه هایی که از استعداد ویژه برخوردارند به فعالیت مستمر مطالعاتی ، حفاظتی ، مرمتی ، احیاء ، معرفی و آموزش می پردازند. وی از تاسیس 10 پایگاه جدید در آینده نزدیک خبر داد و گفت : رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نظر دارد که این پایگاهها در آینده به صورت بنیادهای غیر دولتی به فعالیت خود ادامه دهند.

ثبت آثار تاریخی مکانیزه شد

به منظور سرعت بخشیدن به روند ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی ، دبیرخانه ثبت شورای آثار تاریخی به سیستم مکانیزه مجهز شد. این سیستم در حال حاضر تنها در اختیار شورای مرکزی ثبت است و میراث فرهنگی استانها نیز با تجهیز به سیستم رایانه ای به زودی به این شبکه می پیوند. ثبت سریع آثار در زمره آثار ملی در برنامه های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیش بینی شده است . گفتنی است تاکنون 11 هزار اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و تا ثبت بیش از یک میلیون اثر غیرمنقول تاریخی زمان زیادی لازم است که معاونت فنی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این رسالت را به عهده خواهد داشت .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها