ده ها کشته در انفجار بغداد

جام جم آنلاین - در اثر انفجار یک انبار مهمات در محله مسکونی زعفرانیه در جنوب بغداد در بامداد روز شنبه 26 آوریل دستکم چهل نفر کشته و تعداد نامعلومی مجروح شدند.به گزارش شبکه تلویزیونی کانال دو فرانسه
کد خبر: ۲۳۱۵۸
، براثر یک رشته انفجارهای زنجیره ای که در پی منفجر شدن یک انبار مهمات در بغداد رخ دادند دستکم چهل نفر کشته و تعداد نامعلومی مجروح شدند.
تمام قربانیان این حادثه افراد غیرنظامی بودند و تعدادی زن و کودک در میان قربانیان مشاهده می شوند.
بر اثر این انفجار بخشی از محله مسکونی زعفرانیه در جنوب بغداد به کلی ویران شد و به گفته شاهدان تعداد نامشخصی از مردم در زیر آوار مدفون شده اند.
گزارش های ضد و نقیضی در مورد علت این انفجارها منتشر شده اند و حتی در مورد تعداد قربانیان این حادثه نیز آمار متفاوتی از 9 نفر تا 40 نفر مخابره شده است.
براساس اخبار اولیه ، سربازان امریکایی که انبارهای مهمات و تسلیحات عراق را منهدم می کنند ، به دلیل بی توجهی عامل این حادثه معرفی شدند.
اما ، در گزارش های بعدی امریکایی ها اعلام کردند اشخاص ناشناسی یک موشک زمین به زمین به سوی این انبار مهمات شلیک کرده اند.
با این حال گفته های مقامات امریکایی نیز ضد و نقیض است ، سرهنگ جان پیبادی می گوید: افراد ناشناسی انبار مهمات را به کمک مواد آتش زا آتش زدند و موجب انفجارهای زنجیره ای شدند.
شبکه تلویزیونی CNN به نقل از مقامات نظامی گزارش داد یک موشک زمین به زمین به این انبار اصابت کرده است .
خبرنگار خبرگزاری رویتر از محل حادثه گزارش داد بر اثر این انفجار دست و پای دهها غیرنظامی قطع شده و تعداد زیادی نیز به شدت سوخته اند.
همچنین به گزارش شبکه تلویزیونی BBC ، در پی این حادثه ، مردم به سوی نیروهای امریکایی سنگ پرتاب کرده و مانع نزدیک شدن آنها به محل حادثه شدند.
یک سرباز امریکایی گفت : مردم به سوی سربازان شلیک کرده و چند سرباز امریکایی مجروح شدند.
این انفجارها در ساعت 8 صبح به وقت محلی رخ داد.
هنوز آمار دقیقی از کشته ها و مجروحان این حادثه در دست نیست و جستجو برای یافتن قربانیان در زیر آوار ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها