رئیس جمهور آمریکا ناتوانی دموکرات‌ها در شمارش درست آرا در مجمع انتخاباتی آیووا را به تمسخر گرفت و گفت که مقصر این رویداد، روسیه است.
کد خبر: ۱۲۴۶۷۱۴
ترامپ دوباره دموکرات‌ها را مسخره کرد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر آشفتگی دموکرات‌ها در برگزاری مجمع انتخاباتی در ایالت آیووا را به سخره گرفت.

ترامپ به توئیت خبرگزاری آسوشیتد پرس اشاره کرد که در این توئیت نوشته شده بود: «آسوشیتدپرس قادر به اعلام برنده مجمع انتخاباتی دموکرات‌ها در ایالت آیووا نیست که این موضوع به دلیل بی نظمی‌ها در روند انتخابات سال جاری و فاصله کم میان بوته‌جج و برنی سندرز است.»

ترامپ در ادامه پیام توئیتری با کنایه زدن به دموکرات‌ها نوشت: «فکر می‌کنم آنها باید دوباره روسیه،‌ روسیه، روسیه را سرزنش کنند! اگر آنها نمی‌توانند آرا را به درستی شمارش کنند،‌ چگونه قصد دارند تا موضوع بهداشت و درمان در آمریکا را به پیش ببرند.»

ترامپ با اشاره به نام روسیه در پیام توئیتری خود، به پرونده جنجالی مداخله مسکو در انتخابات 2016 آمریکا اشاره کرد که دموکرات‌ها در آن پرونده معتقد بودند که روسیه مداخله موثری به نفع ترامپ در روند انتخابات سال 2016 داشته است.

دفتر حزب دموکرات در ایالت آیووا، بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد که با شمارش ۱۰۰ درصد آراء انتخابات درون‌حزبی در این ایالت، «پیت بوته‌جج» با اختلاف بسیار کم پیروز این مرحله شده است.

علی‌رغم اینکه خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اعلام کرده بود که نمی‌تواند برنده‌ای را برای انتخابات درون‌حزبی آیووا معرفی کند، اما خبرگزاری «رویترز» در گزارشی نوشت بوته‌جج با ۴۳،۱۹۵ رأی و میزان ۲۶،۲ درصد از کل آراء پیروز انتخابات آیووا است.

به نوشته رویترز، دفتر حزب دموکرات در آیووا با اعلام شمارش تمام آراء در این ایالت، گفت که سناتور «برنی سندرز» نیز با اختلاف یک‌دهم درصدی نسبت به بوته‌جج (۲۶،۱%) و تعداد ۴۵،۸۲۹ رأی در رتبه دوم قرار گرفته است.

دلیل اختلاف یک‌دهم درصدی بوته‌جج با سندرز علی‌رغم تعداد رأی کمتری که دارد، میزان بیشتر سهم نامزد از آراء درون‌ایالتی (هر حوزه انتخابیه) به تعداد ۵۶۴ در برابر ۵۶۲ است.

رتبه‌های بعدی نامزدهای دموکرات در انتخابات درون‌حزبی آیووا به سناتور «الیزابت وارن» با ۱۸ درصد، «جو بایدن» با ۱۵،۸ درصد و سناتور «اِیمی کلوبوچار» با ۱۲،۳ درصد اختصاص دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها