رسانه دولتی کره شمالی می‌گوید آزمایش مهمی در یک تاسیسات موشکی انجام شده است.
کد خبر: ۱۲۴۱۹۵۶
کره شمالی از انجام یک آزمایش «مهم» خبر داد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، رسانه دولتی کره شمالی، از انجام یک «آزمایش مهم» در سایت موشکی «سوهائی» خبر داد.

خبرگزاری «یونهاپ» با اعلام خبر آزمایش مهم پیونگ‌یانگ در سایت موشکی مذکور به نقل از خبرگزاری «کِی. سی. اِن. اِی» رسانه دولتی کره شمالی، نوشت کره شمالی قصد دارد از نتایج این آزمایش برای تقویت «بازدارندگی استراتژیک هسته‌ای» خود استفاده کند.

بر این اساس، ماهیت آزمایش و اینکه چه چیزی مورد آزمایش قرار گرفته، مشخص نشده است اما عملیات آن حدود هفت دقیقه از ساعت 10:41 شامگاه جمعه تا ساعت 10:48 (به وقت محلی) طول کشیده است.

رسانه دولتی کره شمالی در بیانیه‌ای که برای اعلام این آزمایش مخابره کرد، گفت: «ما در حال به دست آوردن موفقیت‌های تحقیقاتی در حوزه علوم دفاعی، یکی پس از دیگری هستیم؛ که برای ارتقای هرچه بیشتر بازدارندگی هسته‌ای استراتژیک و معتبر جمهوری خلق کره شمالی به کار گرفته خواهند شد».

این آزمایش، یک هفته پس از آن انجام شد که کره شمالی در روز جمعه قبل نیز از اجرای «آزمایش بسیار مهم» در تاسیسات موشکی سوهائیی خبر داده بود.

رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود تا «محدوده زمانی برای گفتگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (23 فروردین ماه) برای آمریکا معین شد، پایان امسال است».

همزمان با نزدیک شدن به موعد ضرب‌الاجل رهبر کره شمالی به آمریکا، دولت پیونگ‌ یانگ روز پنجشنبه با قطع امید تلویحی از مذاکره با آمریکا، گفته بود واشنگتن دیگر چیزی برای ارائه به ما در مذاکرات ندارد.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در سال 2018 و در کشور سنگاپور مذاکراتی را برگزار کردند که نتیجه‌ای نداشت.

پس از آن دور دوم مذاکرات میان رهبران این دو کشور در پایتخت ویتنام برگزار شد که آن نیز به شکست ختم شد.

بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها