دولت انگلیس تأکید کرد: برگزیت ۹ آبان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۳۷۰۹
برگزیت ۹ آبان انجام می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دولت انگلیس امروز یکشنبه اعلام کرد علیرغم اینکه نخست وزیر انگلیس از سوی مخالفان خود مجبور شد نامه تاخیر خروج لندن از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت را بدون امضاء به بروکسل ارسال کند، روند مذکور ۳۱ اکتبر (۹ آبان ماه) به نتیجه خواهد رسید.

بر اساس اعلام این رسانه، «مایکل گوو» مدیر تدارکات برگزیتِ بدون توافق در این زمینه اعلام کرد: ما ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم. ما تمام شرایط را در اختیار داشته و می‌ توانیم این کار را انجام دهیم.

این مقام دولت انگلیس در این خصوص ادامه داد: این نامه به این دلیل ارسال شد که پارلمان این کار را الزام آور کرد؛ اما پارلمان نمی‌ تواند نظر نخست وزیر، سیاست‌ های دولت یا تصمیم آن را تغییر دهد.

گفتنی است، بوریس جانسون نیمه شب شنبه در نامه ای بدون امضا از اتحادیه اروپا خواست تا فرآیند «برگزیت»- خروج انگلیس از اتحادیه اروپا- را به تأخیر اندازد.

وی در عین حال با ارسال یادداشتی جداگانه متذکر شد که با هرگونه تمدید و اعطای مهلت برای این فرآیند مخالف است.

گفتنی است مجلس عوام انگلیس عصر روز شنبه صحنه برگزاری جلسه ای برای بررسی توافق جدید لندن با بروکسل در خصوص برگزیت بود.

در این نشست، مجلس عوام به طرح «اصلاحیه توقف تصویب» رأی داد که به موجب آن بررسی توافق انجام شده میان لندن و بروکسل فعلاً متوقف می شود.

پیش از برگزاری این نشست رئیس کمیسیون اروپا هشدار داده بود که در صورت عدم تصویب توافق جدید برگزیت در پارلمان انگلیس شرایط بسیار پیچیده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها