وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی حاکی از نگرانی از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در سال آینده، از شورای امنیت خواست این تحریم‌ها را تمدید کند.
کد خبر: ۱۲۳۳۳۶۰
وحشت آمریکا از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز (جمعه) از پایان زمان تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل بر ایران در سال آینده شدیدا ابراز نگرانی کرد.

وی که اکنون برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «به‌خاطر توافق هسته‌ ای معیوب ایران، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل بر ایران سال آینده منقضی می‌شود. کشورهایی مانند روسیه و چین [از آن به بعد] می‌توانند به ایران تسلیحات پیچیده بفروشند. رژیم ایران نیز آزاد خواهد بود تا سلاح‌های پیچیده [خود را] به هرکسی بفروشند. این مسئله رقابت تسلیحاتی جدیدی را در خاورمیانه آغاز می‌کند».

وزیر خارجه آمریکا در توئیت دیگری که حاکی از وحشت و عصبانیت او از انقضای زمان تحریم‌های تسلیحاتی ایران بود، گفت: «اگر شما اکنون نسبت به رفتار ایران نگران هستید، تصور کنید ایران چه کارهایی که با موشک‌ها، پهپادها، تانک‌ها و جنگنده‌های پیشرفته انجام نخواهد داد».

وی سپس از شورای امنیت سازمان ملل خواست تحریم‌های تسلیحاتی بر ایران را مجددا تمدید کند.

پامپئو چند روز پیش نیز با عصبانیت از عدم تصویب کنوانسیون «سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فرا ملی» معروف به کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده بود.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها