رئیس کمیته عالی انقلابی یمن گفت: امروز باید به سمت مهاجمان و متجاوزان حمله کنیم.
کد خبر: ۱۲۲۸۹۵۶
در حال مقابله با قدرتمندترین کشورها از نظر تجهیزات نظامی هستیم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی و عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که رژیم سابق حاکم بر این کشور، از مشکل پیری رنج می‌برد.

الحوثی با بیان اینکه رژیم پیشین، رهبران مُسن را حکومت یمن قلمداد می‌کرد، گفت: «ما از سر تا پا جمهوری‌خواه (مردمی) هستیم».

وی به شبکه خبری «المسیره» گفت: رژیم پیشین نمی‌پذیرفت بر اساس اراده مردم قضاوت شود، بلکه صرفا برای حمایت از خود، به روی مداخله خارجی حساب باز کرده بود.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن بر این باور است که «اگر دولت قبلی، ملی‌گرا بود، برای حمایت از خود به گروه‌های خارجی متوسل نمی‌شود».

الحوثی با بیان اینکه دولت قبل، در نابودی یمن و زیر ساخت‌های این کشور سهیم بود، خاطر نشان کرد: «برای ساختن میهن، به دنبال روابط واقعی هستیم. امروز باید به سمت مهاجمان و متجاوزان حمله کنیم».

وی با تأکید بر مقابله نیروهای یمنی با تجاوزات رژیم سعودی در زمینه نظامی، اعلام کرد که یمن در همه سطوح نیز در راستای مقابله با این تجاوزات تلاش خواهد کرد.

الحوثی با بیان اینکه «ما با بزرگترین کشورها از نظر مالی و نظامی مقابله می‌کنیم»، تصریح کرد که اگر این کشورها «به دنبال آزادی ملت یمن بودند، برای کشتن آن (مردم) و تجزیه آن (یمن) نمی‌آمدند».

این مسئول یمنی، آگاهی ملت این کشور را بسیار بالا توصیف و تأکید کرد که فرماندهان نظامی یمن، بیشترین درک را از توطئه‌های دشمنان علیه ملت یمن دارند».

وی در پایان خاطر نشان کرد، نباید شخصی که دارای گرایشات مرتجعانه است، به زعم حمایت از جمهوریت و دموکراسی حکومت یمن را به دست گیرد.

شنبه هفته جاری، پهپادهای یمنی شرکت نفتی آرامکو سعودی را بمباران کردند که در پی این حملات، روزانه بیش از پنج میلیون بشکه، تولید نفت سعودی متوقف شد.

سعودی‌ها و آمریکایی‌ها در پی مقصر اعلام کردن جمهوری اسلامی ایران هستند و مدعی شدند که این حملات از خاک ایران صورت گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران نیز این اتهامات را رد و اعلام کرد که این حملات، فقط واکنشی به چندین سال تجاوز کشورهای سعودی، امارات و آمریکا علیه مردم یمن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها