نماینده ایران در سازمان ملل:

مذاکره با آمریکا منتفی است

نماینده ایران در سازمان ملل برکناری جان بولتون را یک مساله داخلی دانست.
کد خبر: ۱۲۲۷۷۳۵
مذاکره با آمریکا منتفی است

به گزارش جام جم آنلاین، مجید تخت روانچی در گفتگو با ایرنا افزود: موضوع تغییر و تحولات داخل حکومت‌ها و دولت ها یک مساله داخلی است و در همه دولت‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: تغییر بولتون هم شامل این مساله است و ما درباره مسایل داخلی کشورها موضع نمی گیریم.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد درباره تاثیر برکناری بولتون در کاهش جنگ طلبی و تندروی‌های واشنگتن هم اظهار کرد: قضاوت در این باره زود است، بولتون به تندرویی معروف بود و این را خود آقای ترامپ هم به صراحت مطرح کرده بود.

تخت روانچی یادآورشد : اینکه آیا سیاست تندروی آمریکا تغییر خواهد یافت یا خیر، به عوامل مختلف و تاثیرگذار در تنظیم سیاست خارجی آمریکا بستگی دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که ترامپ در روزهای اخیر به ویژه پس از اجلاس گروه 7 برای دیدار با مقامات ایران به ویژه رئیس جمهوری ایران ابراز تمایل کرده و مایک پمپئو وزیرخارجه هم آن را ممکن دانسته است، گفت: ما بارها اعلام کرده ایم و رئیس محترم جمهوری ایران هم به صراحت نظر داده اند تا زمانی که این تحریم های ظالمانه و تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه مردم ایران، ادامه دارد، جای صحبت و مذاکره نیست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: زمانی می توان در این باره سخن گفت که تحریم های ظالمانه را بردارند و در قالب گروه 1+5 و در چارچوب گفتگوهایی که از پیش در موضوع هسته ای داشته ایم، می توان گفت وگو کرد.

تخت روانچی با تاکید بر اینکه تا زمان وجود تحریم‌ها، مذاکره منتفی است، اضافه کرد: در نشست خبری امروز هم وزیر خزانه داری آمریکا گفت سیاست فشار حداکثری ما ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: بنابراین موضع ما کاملا روشن است و آمریکایی هم می دانند که فشار حداکثری را به هیچ وجه نمی پذیریم و تحریم هایی که علیه مردم ایران شده است را ظالمانه می دانیم که باید لغو شوند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد بار دیگر تاکید کرد: تا زمانی که سیاست تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران وجود دارد، جایی برای گفتگو نیست.

تخت روانچی در پاسخ به این پرسش که برخی از رسانه ها ابراز خوش بینی کرده اند با برکناری بولتون احتمال گفتگو بین ایران و آمریکا تسهیل می شود، گفت: سیاست ما در این زمینه بسیار روشن است، این سیاست ربطی به تغییرات دولت آمریکا ندارد. اگر سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا لغو نشود، جایی برای گفتگو وجود ندارد.

دونالد ترامپ روز سه شنبه با انتشار یادداشت توئیتری خود، از برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی خود به دلیل آنچه که اختلاف نظر جدی دانست، خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها